MPV S-Max bolo predstavené v roku 2006 po boku novej generácie modelu Galaxy, s ktorým boli takmer na nerozoznanie. O deväť rokov neskôr uzrela svetlo druhá generácia, ktorá v roku 2019 prešla modernizáciou. Teraz však dostala ďalšie doplnenie a to v podobe hybridnej verzie. Tá kombinuje 2,5-litrový benzínový motor s Atkinsonovým cyklom a malý elektromotor, ktorý bude čerpať energiu z 1,1 kWh li-ion batérie. Tá bude automaticky dobíjaná spaľovacím motorom a rekuperáciou energie pri brzdení. Maximálny systémový výkon dosahuje 142 kW (193 k) a z 0 na 100 km/h zrýchli za 9,8 sekundy, šprint však rozhodne nie jeho doménou. V závislosti od jazdnej situácie môže byť auto poháňané aj čisto len na elektriku, avšak len na krátku dobu. Čo sa týka priemernej spotreby paliva, tá by podľa WLTP normy mala dosiahnuť 6,4 l/100 km. Ford tiež tvrdí, že v porovnaní s dieselovým variantom Ecoblue, produkuje hybridná pohonná jednotka o 10 % menej emisii CO2. Osobne by ma tiež zaujímalo, o koľko narástla hmotnosť v porovnaní s konvenčnou verziou. Ford to však vo svojej tlačovej správe neuvádza, „ktovie prečo“.
S-Max doplní aj Galaxy
Model S-Max však nebol jediný, kto dostal hybridnú verziu. Jeho kroky totiž nasleduje aj Ford Galaxy. Dostane úplne rovnakú hybridnú pohonnú jednotku, taktiež naladenú na 142 kW. Na 100 km/h však dosiahne o dve desatiny neskôr. Galaxy je však od S-Maxu o niečo väčšie. Už v základe ponúka 7 miest na sedenie, pričom batožinový priestor poskytuje o 15 litrov viac ako S-Max, teda rovných 300 litrov. Ak sa vo vzpriamenej polohe ponechá len prvý rad sedadiel, tak Galaxy disponuje úložným objemom až 2 339 litrov.
„Náš nový S-Max Hybrid a Galaxy Hybrid predstavujú len 2 zo 17 elektrifikovaných vozidiel, ktoré Ford predstaví zákazníkom v Európe do konca tohto roka. Ponúkame paletu elektrifikovaných pohonných jednotiek od mild-hybridov až po plne elektrické, čo znamená, že každý zákazník si dokáže vybrať model, ktorý sedí jeho životnému štýlu.“ Roelant de Waard, generálny riaditeľ pre osobné vozidlá Fordu Europe
Zdroj, foto: Ford