V našej autorecenzii: TopSpeed.sk test Hyundai Genesis Coupé 3,8 V6 ste sa mohli dočítať, že Genesis Coupé sa vyznačuje živočíšnym dizajnom ale trochu zastaranou technikou. Automobilka si našu kritiku vzala k srdcu. :)
Dizajn nabral ďalšie agresívnejšie prvky. Pozmenili masku chladiča, hlavné svetlomety spolu s hmlovými a dennými svetlami a kapota. Vďaka LED technike vytvára zadok auta úplne iný dojem. Dovolím si povedať, že vzhľad dospel a vyžaruje silnejšiu emóciu ako doteraz. Mierna podobnosť s Velosterom nie je náhodná. V interiéri pripravili novú stredovú konzolu.
Genesis sa začal podobať na Veloster. Nová predná maska a svetlá nič nepokazili. Práve naopak.
Zmeny sa udiali aj pod kapotou. V ponuke ostáva dvojica motorov. Obom narástol výkon. 3,8 litrový V6 získal priame vstrekovanie. Jeho výkon vzrástol z 223 kW (303 k) na 260 kW (348 k). Maximálny krútiaci moment sa posunul z 361 Nm na rovných 400 Nm pri 5300 ot.
Menší, preplňovaný 2 liter disponuje twin-scroll turbom a väčším medzichladičom. S výkonom 204 kW (274 k) a krútiacim momentom 373 Nm pri 2000 ot sa nemá za čo hanbiť.
3,8 GDI V6 má priame vstrekovanie a duálne variabilné časovanie ventilov.
Zvýšený výkon so sebou prináša upravenú spotrebu. Samozrejme, podľa súčasných trendov, smerom nadol. Šesťvalec si podľa výrobcu vypýta od 8,4 do 13 l/100 km. Štvorvalec je skromnejší. Pre život potrebuje od 7,6 do 11,7 l/100km.
Genesis Coupé trpel na zastaranú automatickú prevodovku, ktorá nedokázala preniesť jeho potenciál priamo na cestu. Hyundai to chce zmeniť vlastným novým 8 stupňovým automatom s ovládaním pod volantom. Druhú voľbu bude predstavovať šesťstupňová manuálna prevodovka. Hyundai popracoval aj na vyvážení. 55:45, resp. 56:44 (v závislosti od motora) je veľmi slušné číslo. Výrobca tvrdí, že nový hydraulický posilňovač bude o 7% rýchlejší a presnejší.
Nové tlmiče zaručia pri nízkych rýchlostiach komfortnejšiu jazdu.
Hyundai dostane prepracovaný športový podvozok, ktorý získal trojstupňový stabilizačný systém ESC. Fajnšmekri si môžu zvoliť dokonca aj „race“ mód.
S predajom sa v USA začne už túto jar. Do Európy sa Genesis Coupé dostane v lete. O cenách zatiaľ nevieme nič. Vieme však povedať, že 3,8 GDI V6 môže pomaly ale isto ohrozovať muscle cars ako Dodge Challenger, Ford Mustang alebo Chevrolet Camaro.
Zdá sa, že v Hyundai sa zamerali na všetky nedostatky, ktoré sme tomuto kupé vyčítali. Sme preto v TopSpeed.sk 2x radi. Jednak preto, že teraz sa má z Genesis Coupé šancu stať skutočne ikona dostupných výkonných športiakov a tiež preto, že to potvrdzuje náš správny postoj a postrehy pri testovaní áut.
Prečítajte si celý náš test Hyundai Genesis Coupé 3,8 V6 AT
Do vnútra sa nastupuje elektronickým kľúčom a štartuje sa tlačidlom. Vo voliteľnej výbave sa nachádza prémiový audiosystém Infinity.