V našej autorecenzii: TopSpeed.sk test Hyundai Genesis Coupé 3,8 V6 ste sa mohli dočítať, že Genesis Coupé sa vyznačuje živočíšnym dizajnom ale trochu zastaranou technikou. Automobilka si našu kritiku vzala k srdcu. :)

Dizajn nabral ďalšie agresívnejšie prvky. Pozmenili masku chladiča, hlavné svetlomety spolu s hmlovými a dennými svetlami a kapota. Vďaka LED technike vytvára zadok auta úplne iný dojem. Dovolím si povedať, že vzhľad dospel a vyžaruje silnejšiu emóciu ako doteraz. Mierna podobnosť s Velosterom nie je náhodná. V interiéri pripravili novú stredovú konzolu.

Genesis sa začal podobať na Veloster. Nová predná maska a svetlá nič nepokazili. Práve naopak.

Genesis sa začal podobať na Veloster. Nová predná maska a svetlá nič nepokazili. Práve naopak.

Zmeny sa udiali aj pod kapotou. V ponuke ostáva dvojica motorov. Obom narástol výkon. 3,8 litrový V6 získal priame vstrekovanie. Jeho výkon vzrástol z 223 kW (303 k) na 260 kW (348 k). Maximálny krútiaci moment sa posunul z 361 Nm na rovných 400 Nm pri 5300 ot.

Menší, preplňovaný 2 liter disponuje twin-scroll turbom a väčším medzichladičom. S výkonom 204 kW (274 k) a krútiacim momentom 373 Nm pri 2000 ot sa nemá za čo hanbiť.

3,8 GDI V6 má priame vstrekovanie a duálne variabilné časovanie ventilov.

3,8 GDI V6 má priame vstrekovanie a duálne variabilné časovanie ventilov.

Zvýšený výkon so sebou prináša upravenú spotrebu. Samozrejme, podľa súčasných trendov, smerom nadol. Šesťvalec si podľa výrobcu vypýta od 8,4 do 13 l/100 km. Štvorvalec je skromnejší. Pre život potrebuje od 7,6 do 11,7 l/100km.


Genesis Coupé trpel na zastaranú automatickú prevodovku, ktorá nedokázala preniesť jeho potenciál priamo na cestu. Hyundai to chce zmeniť vlastným novým 8 stupňovým automatom s ovládaním pod volantom. Druhú voľbu bude predstavovať šesťstupňová manuálna prevodovka. Hyundai popracoval aj na vyvážení. 55:45, resp. 56:44 (v závislosti od motora) je veľmi slušné číslo. Výrobca tvrdí, že nový hydraulický posilňovač bude o 7% rýchlejší a presnejší.

Nové tlmiče zaručia pri nízkych rýchlostiach komfortnejšiu jazdu.

Nové tlmiče zaručia pri nízkych rýchlostiach komfortnejšiu jazdu.

Hyundai dostane prepracovaný športový podvozok, ktorý získal trojstupňový stabilizačný systém ESC. Fajnšmekri si môžu zvoliť dokonca aj „race“ mód.
S predajom sa v USA začne už túto jar. Do Európy sa Genesis Coupé dostane v lete. O cenách zatiaľ nevieme nič. Vieme však povedať, že 3,8 GDI V6 môže pomaly ale isto ohrozovať muscle cars ako Dodge Challenger, Ford Mustang alebo Chevrolet Camaro.

Zdá sa, že v Hyundai sa zamerali na všetky nedostatky, ktoré sme tomuto kupé vyčítali. Sme preto v TopSpeed.sk 2x radi. Jednak preto, že teraz sa má z Genesis Coupé šancu stať skutočne ikona dostupných výkonných športiakov a tiež preto, že to potvrdzuje náš správny postoj a postrehy pri testovaní áut.

Prečítajte si celý náš test Hyundai Genesis Coupé 3,8 V6 AT

Do vnútra sa nastupuje elektronickým kľúčom a štartuje sa tlačidlom. Vo voliteľnej výbave sa nachádza prémiový audiosystém Infinity.

Do vnútra sa nastupuje elektronickým kľúčom a štartuje sa tlačidlom. Vo voliteľnej výbave sa nachádza prémiový audiosystém Infinity.