General Safety Regulations 2 alebo tiež GSR2 je balíček bezpečnostných predpisov platný pre všetky nové autá uvádzané na trh od začiatku júla minulého roka. Jeho súčasťou je napríklad Lane Follow Assist udržujúci auto v jazdnom pruhu, či systém schopný zaregistrovať nielen chodcov ale už i cyklistov a prípadne automaticky zabrzdiť, aby tým predchádzal potenciálnym nehodám.
Práve túto techniku nájdete aj na palube modernizovaného malého kórejského hatchbacku, ktorý k tomu navyše pridáva príplatkový systém NSCC. Ten využíva navigačné dáta k predvídaniu zákrut či roviniek a tomu prispôsobuje okamžitú rýchlosť. Nechýba kontrola slepých uhlov alebo Rear Cross-traffic Collision Assist, teda asistent zvládajúci kontrolovať pri cúvaní (napríklad z parkovacieho miesta) premávku za autom a v prípade potreby zasiahnuť brzdami.
Čo vyššie uvedená výbava urobí so základnou cenou i cenami vyšších výbav, momentálne netušíme, na to je trochu priskoro. K ďalšími novinkám modernizovaného modelu i20 si ale niečo napísať môžeme.
Auto dostalo nové, ostrejšie rezané nárazníky, hranatejšiu masku chladiča, nové typy 16 a 17-palcových diskov a súčasťou zmien sú i tri nové laky nazvané Lucid Lime Metallic, Lumen Grey Pearl a Meta Blue Pearl, pričom objednať si k nim môžete i čiernu strechu.
Aby vám auto s novými farbami ladilo tiež v interiéri, po novom bude dostupný paket Lucid Lime. Ten zahŕňa kontrastné prvky vo výplniach dverí, na palubnej doske, respektíve na ovládaní ventilácie a v rovnako výraznom odtieni sú tiež nite použité pri zošívaní čalúnenia.
Hyundai dodáva, že auto bolo vylepšené o štandardný, 4,2-palcový displej na prístrojovom paneli a pridáva eCall druhej generácie využívajúci pripojenie 4G. Aby sme mali zoznam noviniek v kabíne kompletný, dodávame, že klasické žiarovky boli nahradené diódami a automobilka k tomu navyše prihodila viacfarebné ambientné osvetlenie.
Pokiaľ ide o motorizácie, v ponuke ostáva preplňovaný litrový trojvalec T-GDi s výkonom 100 alebo 120 koní so 48-voltovým mild-hybridným systémom a vybrať si môžete buď šesťstupňový manuál, prípadne sedemstupňový dvojspojkový automat.
Výroba modernizovanej i20 štartuje v treťom kvartáli 2023 v tureckom Izmite a na trhu by tak mala byť ešte pred koncom tohto roka.
zdroj: Hyundai