381 koní v malom kompakte? Taká je moderná doba a zrejme to týmto číslom neskončí. Objavujú sa dohady o silnejšej verzii S, ktorá má mať 400 koní. Nuž, konkurencia tiež nespí a Audi (VW) bude chcieť titul späť.
Úpravy vzhľadu súvisia väčšinou s aerodynamikou. Nový je predný nárazník s rôznymi malými krídelkami, zadný s iným difúzorom a koncovkami výfuku alebo strešný spojler, ktorý vytvára väčší prítlak. Bi-xenónové svetlá nahradili už v štandarde plne LEDkové, zadné majú zase novú grafiku. Vnútri nájdeme nový volant, upravený stredový panel s 8 palcovým displejom a mierne upravené športové sedadlá.
„Nikdy nespíme na vavrínoch, neustále sa snažíme o ďalší vývoj. A 45 AMG má stále toľko potenciálu pre vylepšenie, že sme boli nútení rozvinúť ho naplno,“ tvrdí Tobia Mörs, šéf Mercedes-AMG. Áno, sú to marketingové reči, no neostalo len pri nich. A 45 AMG je opäť najsilnejším ostrým kompaktom na trhu. Z dvojlitrového turbomotora dáva neuveriteľných 381 koní pri 6000 otáčkach a krútiaci moment 475 Nm v rozmedzí 2250 – 5000 otáčok.
Z 0 na 100 km/h len za 4,5 s
Nárast výkonu o 21 koní sa prejaví pochopiteľne v dynamike, hlavne pri akcelerácii na stovku. S pomocou pohonu všetkých štyroch kolies a sedemstupňového automatu s funkciou launch control dokáže najvýkonnejšie Áčko zrýchliť na 100 km/h za 4.5 sekundy, čo je o 0.4 sekundy menej, ako u predchodcu. Maximálna rýchlosť je opäť obmedzená na 250 km/h a výrobca by si želal spotrebu 6,9 litra benzínu na 100km.
Zmeny sa dočkala aj prevodovka, ktorej skrátili rýchlosti, takže tretí až siedmy stupeň už nebudú zbytočne dlhé, čo by malo zaručiť lepšiu dynamiku. Novinkou je paket AMG Dynamic Plus s novým samosvorným diferenciálom, ktorý má zlepšiť trakciu a v zákrutách zaručiť maximálnu priľnavosť. Balíček zahŕňa aj športové odpruženie AMG RIDE CONTROL. Áčko dostalo funkciu AMG Dynamic Select so štyrmi jazdnými režimami: Comfort, Sport, Sport + a Individual.
zdroj: car-engineer