381 koní v malom kompakte? Taká je moderná doba a zrejme to týmto číslom neskončí. Objavujú sa dohady o silnejšej verzii S, ktorá má mať 400 koní. Nuž, konkurencia tiež nespí a Audi (VW) bude chcieť titul späť.

Úpravy vzhľadu súvisia väčšinou s aerodynamikou. Nový je predný nárazník s rôznymi malými krídelkami, zadný s iným difúzorom a koncovkami výfuku alebo strešný spojler, ktorý vytvára väčší prítlak. Bi-xenónové svetlá nahradili už v štandarde plne LEDkové, zadné majú zase novú grafiku. Vnútri nájdeme nový volant, upravený stredový panel s 8 palcovým displejom a mierne upravené športové sedadlá.

„Nikdy nespíme na vavrínoch, neustále sa snažíme o ďalší vývoj. A 45 AMG má stále toľko potenciálu pre vylepšenie, že sme boli nútení rozvinúť ho naplno,“ tvrdí Tobia Mörs, šéf Mercedes-AMG. Áno, sú to marketingové reči, no neostalo len pri nich. A 45 AMG je opäť najsilnejším ostrým kompaktom na trhu. Z dvojlitrového turbomotora dáva neuveriteľných 381 koní pri 6000 otáčkach a krútiaci moment 475 Nm v rozmedzí 2250 – 5000 otáčok. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Z 0 na 100 km/h len za 4,5 s

Nárast výkonu o 21 koní sa prejaví pochopiteľne v dynamike, hlavne pri akcelerácii na stovku. S pomocou pohonu všetkých štyroch kolies a sedemstupňového automatu s funkciou launch control dokáže najvýkonnejšie Áčko zrýchliť na 100 km/h za 4.5 sekundy, čo je o 0.4 sekundy menej, ako u predchodcu. Maximálna rýchlosť je opäť obmedzená na 250 km/h a výrobca by si želal spotrebu 6,9 litra benzínu na 100km.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Zmeny sa dočkala aj prevodovka, ktorej skrátili rýchlosti, takže tretí až siedmy stupeň už nebudú zbytočne dlhé, čo by malo zaručiť lepšiu dynamiku. Novinkou je paket AMG Dynamic Plus s novým samosvorným diferenciálom, ktorý má zlepšiť trakciu a v zákrutách zaručiť maximálnu priľnavosť. Balíček zahŕňa aj športové odpruženie AMG RIDE CONTROL. Áčko dostalo funkciu AMG Dynamic Select so štyrmi jazdnými režimami: Comfort, Sport, Sport + a Individual. 

zdroj: car-engineer