Mercedes-Benz triedy E je pre značku veľmi dôležitý model. Od predchodcu, ktorý odštartoval kariéru už v roku 1946, až do dnes predali viac než 14 miliónov áut. V roku 1993 Mercedes zmenil označovanie a prvýkrát sa objavilo písmeno E ako príslušnosť k tejto triede.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Vynovené Ečko prichádza sériovo s balíkom výbavy Avantgarde Line, ktorá bola donedávna za príplatok. Štandardne dostal LED predné svetlá (áno, skutočne, Mercedes-Benz vo vyššej strednej triede mal doteraz sériovo halogénové svetlomety). Pozor, multibeam LED svetlá sú stále za príplatok. Zmenili tiež zadné LED svetlá.

Kapacitný volant na rozpoznávanie rúk na ňom

Vynovený predný nárazník patrí aj pre líniu výbavy AMG Line. V interiéri pribudli dva 10,25-palcové displeje, príplatkový digitálny displej má uhlopriečku 12,3-palca. Do štandardnej výbavy sa dostalo tiež rozhranie MBUX alebo nový volant s kapacitným rozpoznaním rúk na ňom. Je pravdepodobné, že s modernizovaným modelom skončí divoké obdobie vešania plechoviek a iných závaží na volant aby auto šoférovalo samo dlhšie, než je stanovené za bezpečné.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Adaptívny tempomat má info z internetu

Množstvo asistenčných systémov vylepšili. Napríklad adaptívny tempomat čerpá údaje z reálnej situácie v doprave pomocou internetového pripojenia, a tak o prípadnej zápche vie skôr než podľa údajov z kamery, čím zníži rýchlosť pred takou zápchou s predstihom. Aktívny asistent mŕtveho uhla upozorní na prichádzajúce auto aj po zastavení vizuálne ambientným osvetlením a zvukovo z reproduktorov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Modernizovali aj plug-in hybrid

Ponuka plug-in hybridov má aktuálne v modernizovanom Ečku číslo 7. Novinkou je dvojlitrový zážihový motor so štartér/generátorom a 48 V sieťou. Mild-hybrid dodatočne ponúkne 15 kW (20 k) a 180 Nm. Okrem radového šesťvalcového zážihového motora vo verzii AMG E53 bude k dispozícii samozrejme aj radový šesťvalec OM 656 s trojlitrovým zdvihovým objemom. O niečo nižšie bude ďalej v ponuke aj vznetový dvojliter OM 654.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Verzie E63 a E63 S taktiež modernizujú svoj dizajn, ich konečný "look" sa však dozvieme neskôr. Modernizované Ečko bude k dispozícii u predajcov v priebehu leta 2020 (sedan aj kombi), kupé s kabrioletom prídu do predaja o niečo neskôr. Čo si o vynovenom Ečku myslíte vy? Páči sa vám? Vyjadrite sa v diskusii.

Zdroj foto: Mercedes-Benz