Nemci sa slovu facelift síce vyhýbajú, nie je však dôvod, prečo by sme to s ohľadom na rozsah zmien mali robiť tiež. EQS v prvom rade dostalo novú masku Electric Art Line, ktorá pripomína Mercedesy so spaľovacími motormi. Aby nedošlo k omylu... nejde o tradičnú mriežku, ale kvôli aerodynamike dizajnéri dopredu nainštalovali plný panel, ktorý klasické riešenie len napodobňuje.

Druhou významnou modernizáciou prešla batéria. Má prepracovanú chémiu článkov a konštruktéri vďaka tomu zväčšili jej kapacitu zo 108,4 na 118 kWh.

Napríklad model EQS 450 4Matic má preto odteraz predĺžený dojazd zo 717 na 799 km, ale najďalej sa podľa metodiky WLTP dostane jednomotorová verzia EQS 450+. Výrobca uvádza, že na jedno nabitie zvládne 683 až 822 km a mali by sme dodať, že tomu prispieva aj štandardne dodávané tepelné čerpadlo.

Ak vás od nákupu nemeckej elektrickej limuzíny odradzoval fakt, že môže ťahať prívesy s hmotnosťou len 750 kg, máme celkom dobré správy. Mercedes túto hodnotu zvýšil na úroveň EQS SUV, takže auto zvládne 1700 kg.

V snahe posunúť akčný rádius ešte o kúsok ďalej dostali všetky modely 4Matic modifikovaný pohon, ktorý teraz dokáže odpojiť predný elektromotor a úpravami sa podarilo posunúť i úroveň rekuperácie. Pri maximálnom brzdnom účinku elektrických jednotiek sa spomalenie zvýšilo z 1,5 na 3,0 m/s2, teda dvojnásobne.

Mercedes predpokladal, že vodiči v tomto režime budú používať klasické mechanické brzdy tak málo, že do EQS radšej pridali program, ktorý z času na čas jemne pribrzdí, aby elektronika udržala kotúče vždy v perfektnej kondícii bez korózie.

Viac pohodlia vzadu

Vo výbave modernizovaného Mercedesu sa objavili tiež lepšie zadné sedadlá, ktoré v cenníku nájdete ako Rear Comfort Package Plus a stojí 3870 eur. Obsahuje vzduchovo nastaviteľné sedáky, v operadlách a v bočniciach je o 5 mm hrubšia penová výplň a zatiaľ čo v sériovom aute môžete operadlá nastavovať v rozmedzí od 27 do 36 stupňov, tu môžete odsunúť sedadlo spolujazdca dopredu a navyše skloniť operadlo pod uhlom 38 stupňov. A aby sme nezabudli, súčasťou balíčka sú tiež dodatočné vankúše lemované kožou Nappa.

Pokiaľ ide o elektronické systéme, tri displeje MBUX Hyperscreen máte už v sériovej výbave a to isté platí aj pre techniku automatickej zmeny jazdného pruhu na diaľnici do rýchlosti 140 km/h.

Mercedes spustí objednávkový systém 25. apríla a dodáva, že novú batériu s väčšou kapacitou a úpravy v manažmente pohonu dostanú tiež triedy EQE (sedan i SUV) a SUV EQS, teda autá postavené na platforme EVA2.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

zdroj: Mercedes