Je to vôbec prvá Corsa využívajúca 48-voltovú architektúru, ktorá pomáha efektivite elektrických systémov na palube. Základom malého Opelu ale ostáva preplňovaný benzínový trojvalec s objemom 1,2 litra, pracujúci kvôli zníženiu čerpacích strát v Millerovom cykle s oneskoreným zatváraním sacích ventilov. Za pozornosť potom stojí tiež turbodúchadlo s variabilnou geometriou rozvádzacích lopatiek, čo tiež nie je samozrejmosť a pomerne dlho bola táto technika výsadou značky Porsche.

O niečo zaujímavejšia je nová šesťstupňová dvojspojková prevodovka navrhnutá špeciálne pre hybridy. Priamo do jej skrine je integrovaný malý elektromotor s permanentnými magnetmi a výkonom 21 kilowattov, teda 28 koní a maximálnym krútiacim momentom 55 newtonmetrov.

Do systému je potom zaradený tiež reverzibilný alternátor, teda štartér-generátor spojený so spaľovacou jednotkou prostredníctvom remeňa. Kým studený trojvalec štartuje elektromotor z prevodovky, po zahriatí a pri jazde sa o štart postará s remeňom spojená jednotka.

Na rozdiel od jednoduchších systémov je v Corse namontovaná tiež prídavná trakčná lítiovo-iónová batéria. Ako je to vidieť na úvodnom obrázku, konštruktéri jej našli miesto pod sedadlom vodiča. Má pritom kapacitu len 0,432 kWh. O druhú časť elektrickej siete sa potom stará klasický 12-voltový akumulátor, ktorý dodáva energiu napríklad elektromotorom ovládajúcim spúšťanie okien alebo multimediálne rozhranie.

Opel dodáva, že napriek malej kapacite prídavnej baterky zvládne Corsa až kilometer bez štartovania spaľovacieho motora, ale s ohľadom na skromný výkon elektromotora v prevodovke dokáže niečo také len v rýchlostiach do 30 kilometrov za hodinu. Teda typicky napríklad pri poskakovaní v zápche.

Automobilka postavila hneď dve výkonové verzie nového mild-hybridu. Slabšia produkuje 100 koní pri 5500 ot./min. a maximálny krútiaci moment 205 newtonmetrov pri 1750 otáčkach za minútu. Výkonnejšie prevedenie má 136 koní a 230 Nm, pri identických otáčkach. A spotreba? Základné auto by malo v priemere jazdiť za 4,6 až 4,7 litra benzínu na 100 km, drahší model potom za 5,4 až 5,5 litra na stovku. Mild-hybridná technika pritom podľa Opelu ušetrí zhruba 15 percent paliva, prenesene takmer liter benzínu na 100 kilometrov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

zdroj: Opel