S definitívnym súdom by sme asi mali byť opatrní. Dvesto-osmička pred faceliftom mala oficiálnu takzvanú „cenníkovú cenu“ 17 900 eur, zatiaľ čo spomínaných 15 390 eur bola cenovka po zľave. Inak povedané, modernizované auto (konkrétne Peugeot 208 1.2 PureTech s výkonom 75 koní a výbavou Active) síce stojí podľa konfigurátora 16 390 eur, ale v chystanom cenníku môže byť opäť o niečo iné číslo.
Inak povedané, ak máte v tabuľkách radšej poriadok a s predajcami sa dohadujete len so sebazaprením, pravdepodobne vás novinka vyjde o niečo viac ako výbehový model. Ak naopak považujete oficiálne cenníky len za hrubé odporúčanie a dílerov si pri zjednávaní radi povodíte smerom k výhodnejším ponukám, teoreticky môžete za prepracovanú 208 zaplatiť dokonca menej.
Debatami o využití manévrovacieho priestoru predajcov sa teraz venovať nebudeme, skôr sa poďme pozrieť na ďalšie dôležité čiastky, ktoré na vás vyskočia, keď sa do konfiguátora Peugeotu ponoríte o niečo hlbšie.
Z neho vyplýva, že výkonnejšiu 100-koňovú jedna-dvojku s turbom, päťstupňovým manuálom a rovnakou výbavou Active získate za 17 590 eur, zatiaľ čo za rovnako výkonný mild-hybrid s elektrifikovanou šesťstupňovou automatickou prevodovkou e-DSC6 dáte 20 990 eur.
Naftu už v modernizovanej 208 – žiaľ – nezoženiete (skladové kusy pred faceliftom asi ešte objavíte), takže poslednou možnosťou je elektromobil. Peugeot oznámil, že nechá v ponuke aj starší batériový model s nižším výkonom i kapacitou (136 koní, 50 kWh, od 33 590 eur), lenže v konfigurátore je momentálne len nová silnejšia verzia. Je nutné ale dodať, že tá zase tak veľmi nezdražela.
Vylepšená e-208 má 156 koní, batériu s kapacitou 54 kWh a Peugeot si za ňu účtuje 34 990 eur. Pokiaľ ide o štandardnú výbavu, zoznam položiek je konfigurátoroch obvykle zostručnený, takže s detailmi vás odkážeme na cenník, ak ho miestne zastúpenie zverejní.
Vyšší stupeň Allure s najslabším motorom nekúpite, tu je základom 1.2 PureTech s výkonom 100 koní za 18 990 eur, nasleduje mild-hybrid za 22 390 eur a e-208, ktorá stojí 35 990 eur.
Vrcholom je potom opäť GT za 21 290 eur (1.2, 100 koní), 24 690 eur (1.2 mild-hybrd), 37 590 eur (e-208) a v najvyššej výbave je dostupná i hybridná novinka s prevodovkou e-DSC6, ktorá systémovo ponúka 136 koní. Za tento model Peugeot chce 25 890 eur, čo na prvý pohľad – s ohľadom na výbavu GT – nevyzerá najhoršie, lenže tento variant nahradzuje výbehovú 208 1.2 PureTech GT s osemstupňovým automatom, ktorá stála 22 790 eur. Za elektrifikáciu modernizovaného auta si preto priplatíte až 3100 eur.
zdroj: Peugeot