Aké sú jednotlivé modernizačné zmeny?
Prvé zmeny, ktoré si môžeme všimnúť sú na vonkajšej časti. VW T-Cross má zmenenú prednú masku a už v štandarnej výbave LED svetlomety. Za príplatok prednú masku osvieži svetelná lišta. Zmenili aj tvar zadných svetiel. Vo vyššej výbavovej verzii Style môžete získať balík s matrix LED adaptívnymi svetlami tzv. IQ.Light. Obsahuje aj dynamické smerovky a zadné animované brzdové svetlá. Čo sa týka diskov kolies, ponuka začína na 16" a končí pri 18".
Jednej novinke sa potešia špeciálne majitelia, ktorí chodia jazdiť na moderných ebikoch. Zvýšili totiž zvislé zaťaženie ťažného zariadenia z 55 na 75 kg. Modernizáciu nájdete aj pri konfigurácii vozidla, sú tam 3 nové farby karosérie.
Vnutorný dizajn a pohodlie
Po otvoreni dverí si môžete všimnúť modernizovanú palubnú dosku s kvalitnými materiálmi, ktorých kombinácia spolu s novými dekoračnými obkladmi dodáva interiéru prémiový nádych. Nová palubná doska dostala nový tvar a disponuje infotainmentom novej generácie. Už v štandarde sa pred vodičom nachádza digitálny prístrojový panel tzv. "Digital Cockpit" s vysokým rozlíšením a uhlopriečkou 8". V ponuke sa nachádza aj väčší digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou až 10", ktorý disponuje funkciami navyše. Vodiča v modernizovanom T-Crosse spája s vozovkou multifunkčný 3 ramenný volant.
Stredový panel je v prostriedku osadený infotainmentom novej generácie s novým softwarom a uhlopriečkami 8" alebo 9.2" pri príplatkovom navigačnom systéme Discover Pro. V dolnej časti stredového panela si môžeme navoliť príplatkovú dvojzónovú klimatizáciu Climatronic s "kontroverznými" dotykovými plochami pre nastavenie teplôt a ovládanie jej základných funkcií. Každý si však musí urobiť názor sám na takéto ovládanie klimatizácie. Štandardná klimatizácia má otočné hardwarové rozhranie.
Interiér si vieme obohatiť aj o ambientné osvetlenie. Pre dobitie energie telefónu bude k dispozícii aj indukčná nabíjačka umiestnená v stredovej konzole pod panelom klimatizácie. Pre fajnšmekrov, ktorí si radi vychutnávajú skladby je v ponuke zvukový systém so 6 reproduktormi a subwooferom od značky BeatsAudio™. Tento zvukový systém neovplyvňuje batožinový priestor, ako v modeli pred modernizáciou.
Čo sa týka vnútorného priestoru a praktičnosti jeho využitia, tak ten zostáva zachovaný. Zadná lavica sa dá posúvať v rozsahu 140 mm. Škoda je, že zadná lavica sa posúva iba ako celok a nie v rozdelených segmentoch sedadiel, čo by zlepšilo praktickosť. Podľa nastavenia posuvu zadnej lavice sa odvíja aj priestor v kufri, ktorý sa pohybuje od 385 až po 455 litrov. Operadlá zadnej lavice sa dajú sklopiť v pomere 60:40 a po ich sklopení získavame batožinový priestor v objeme 1281 litrov. Slovenský trh dostane tiež možnosť dopredu sklopného sedadla spolujazdca, ktorý umožní prenášať predmety dlhé aź 2398 mm.
Pre cestujucich na zadných sedadlách sú k dispozícii aj 2 USB-C porty pre nabíjanie elektronických zariadení či už pre prácu alebo zábavu.
Otázkou, ktorú ešte nemáme zodpovedanú je na čom budú cestujúci sedieť?
V základnom výbavovom stupni sú sedadlá potiahnuté látkou. Vo vyšších výbavových stupňoch Style a R-Line sú pre cestujúcich pripravené športové sedadlá potiahnuté látkou a bokmi z umelej kože už v sérii. Tieto športové sedadlá pridávajú podporu tela v prudkých zákrutách.
VW T-Cross má k dispozícii celú plejádu asistenčných systémov, ktoré už veľmi dobre poznáme. Hlavným z asistenčných systémov, ktorý je k dispozícii vo vyšších výbavach sériovo je veľmi šikovný tzv. Travel Assist. Tento systém dokáže vozidlo držať v jazdnom pruhu, dodržiavať bezpečný odstup od vozidla pred Vami a rýchlosť, ktorú sme mu nastavili. Ak máme vo vozidle k dispozícii aj navigačný systém tak je asistenčný systém rozšírený o prediktívny tempomat, ktorý prispôsobuje rýchlosť vozidla podľa aktuálnych rýchlostých obmedzení na danom mieste ale aj podľa toho, či je pred nami kruhový objazd prípadne iná prekážka, ktorá si vyžaduje zmenu rýchlosti. Taktiež tento systém asistuje pri jazde v zákrutách.
Na palube však nájdeme aj ďalších asistentov jazdy, parkovania a bezpečnosti, ktorí nám budú asistovať pri každodennom jazdení. Výbornou pomôckou je aj cúvacia kamera, vďaka ktorej budeme vedieť, čo sa za našim vozidlom deje.
Srdce VW T-Cross
Pod kapotou VW T-Cross budeme mať na výber z 3 benzínových turbom prepĺňaných motorov s priamym vstrekom. K dispozícii budú dva litrové motory a jeden 1,5 litrový motor so 110kw (150 koní), ktorý bude spriahnutý so 7 stupňovou DSG automatickou prevodovkou. Najslabší z litrových motorov disponuje 70kw (95 koní). Rozdiel medzi silnejším litrovým motorom v súčasnej verzii a verziou pred modernizáciou je, že silnejšiemu 1 litrovému motoru pribudli 4kw (5 koní) a je možné ho skombinovať nielen so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou ale aj 7 stupňovou DSG prevodovkou.Stupne výbavy na Slovensku
Na Slovensku sa VW T-Cross začina predávať už od vyššej výbavy s názvom Life. Ďalej sú k dispozícii elegantne ladená výbava Style a športovo ladená výbava R-line. Vyššie výbavy disponújú zaujímavými konfiguráciami už v sérii. Pre Slovenský trh importér pripravil aj výbavu Limited, ktorý je akciový a ponúka dobrý pomer cena-výbava. Môžeme v tejto limitovanej výbave nájsť 17" disky kolies, cúvaciu kameru, bezkĺúčový vstup a štartovanie vozidla, metalízový lak, dažďový senzor a iné prvky v hodnote 1890 €. Keďže VW T-Cross prichádza do predaja, je k nemu možné získať za určitých podmienok aj uvádzací bonus v hodnote 500 €. S uvádzacím bonusom je možné získať vozidlo už za cenu 19 390€, prípadne limitovanú výbavu v hodnote 19 590 € s motorizáciou 1.0 TSI a 70 kW (95 koní).
Tak čo presvedčil Vás tento model k návšteve najbližšieho showroomu a prezretí si ho zblízka? Detailnejšie informácie o jednotlivých stupňoch výbav a cenníku sa môžete dozvedieť na stránkach importéra: 2024 VW T-CROSS
Autor: Adam UKLEH
foto: VW AG