Bruce Wood, generálny riaditeľ Cosworth vysvetľuje, že vývoj V12 trval približne rok a nemohli si dovoliť, aby po tak dlhom čase minutých prostriedkoch motor nespĺňal emisie. Začali teda s tým, čo mali. Zo 4-valca urobili 3-valec, presne štvrtinu motora Valkyrie, z ktorého postupne vytlačili 250 k. Motor spĺňal emisné normy, mohli teda pokračovať a postaviť celý V12. Aj preto bude mať Aston Martin Valkyrie štyri katalyzátory.
Aby z motora dostali viac ako 1000 k, točia ho do závratných výšok, až 11 100 otáčok! Pri takýchto číslach už nestačí ani štandardný rozvodový remeň či reťaz. Siahli preto po riešení z F1 a rozvod urobili ozubenými kolesami. Tento spôsob má však aj nevýhodu, a to že s ním určitých otáčkach prichádzajú aj vibrácie. Motor je však súčasťou nosnej štruktúry auta, podobne ako v F1, takže by sa vibrácie prenášali do kabíny. Aby to obmedzili, presunuli ozubené kolesá rozvodu do zadnej časti motora.
Aston Martin Valkyrie, ako hypercar, ktorý môže jazdiť aj po bežných cestách, musí okrem nakladačky na okruhoch zvládať aj jazdu v nízkych otáčkach, presúvanie po meste, či státie v zápche. Cosworth si je toho vedomý, a preto motor podrobujú skúškam na testovacej stolici, kde simulujú záťaž, ktorou hypercar bude prechádza počas svojho života. V12 navrhli tak , aby zvládol 100 000 km.
zdroj: carscoops.com
video: Carflection