Jano_1987
07.06.20 00:55
A
@MP54MP54: že lodná doprava patrí iným ľuďom? 70% svetového znečistenia je z lodnej dopravy, nejak 1-1,5% z automobilovej dopravy. Ak si prerátame hmotnosť tovaru na emisie, tak lodná doprava je superekologická oproti cestnej. Rotterdam sa chystá od 2022 (možno 2025, ešte sami nevedia) zakázať jazdu spaľovacích áut na svojom území. Čo na tom, že tam je najväčší európsky prístav a 4. najväčší prístav na svete a skoro 50% tovaru dovážaného tovaru loďami do Európy ide cez Rotterdam. 2 kontajnerové lode s kapacitou 10 000 kontajnerov, ktoré budú bežať 1 hodinu v Rotterdame vyflusnú viac bordelu do vzduchu ako všetky autá v Rotterdame za rok. To je tá ekológia v praxi. To je napríklad aj 40% domácností v Nemecku, čo v zime vykuruje tuhým palivom (nech žije drevo a uhlie), v Nemecku je cez 60% elektrickej energie vyrobenej spaľovaním (uhlie, plyn, ropa a po odstavení zvyšných atomiek to stúpne na 70%, keďže ako náhrada sa stávajú tepelné elektrárne). Veľa ľudí zabúda na Poľsko s 38 miliónmi obyvateľov, kde cez 70% elektrickej energie je vyrobenej z tepla (veľa ľudí isto bude prekvapených, že Poliakov je toľko, na druhú stranu Nemecko má 83 miliónov a Poľsko je 5. najľudnatejší štát v EU po Nemecku, Francuzku 67,2 milióna obyvateľov, Taliansku 60,4 milióna obyvateľov, Španielsku 46,7 milióna obyvateľov, ďalšie Rumunsko po Poľsku má 19 miliónov obyvateľov a treba hádať, odkiaľ pochádza 85% elektrickej energie v Rumunsku. Prdiaci jednorožec to nebude.) Keby išlo o ekológiu, tak by sa ekológia riešila, napríklad tovar vyrobený mimo EU a ktorý sa v EU predáva by mal byť vyrobený podľa EU ekologických štandardov. To sa nedeje. Emisné a ekologické podmienky pre priemysel sa za posledných 20 rokov prakticky nezmenili, ale pri autách už máme od roku 1992 8-9 zmien emisných noriem, v priemysle sa na to nejak zabudlo. Len príklad. Ďalší príklad "ekologického" zmýšľania EU. Máte skúter 50cm3 a vo veľa mestách platíte tzv. EKO daň. Ale kúpite si Escalade 6.2l V8 hybrid a EKO daň neplatíte, lebo máte hybrid. Cca 80kg skúter so spotrebou 3l vs 3,2t SUV so spotrebou 14l, tak ekologickejší podľa EU je Escalade. Ďalší príklad ekológie? EU sa rozhodla nahradiť klasické žiarovky novými úspornými, keďže staré mali vysokú spotrebu. Keď vám praskla stará žiarovka, v pohode, dali ste novú. Praskne vám nová superekologická úsporná žiarivka? Máte okamžite otvárať okno v miestnosti dokorán a na minimálne 30 minút ju opustiť. Keďže nové žiarivky obsahujú také neškodné prvky ako arzén, olovo, fosfor, ortuť atď. Samozrejme v EU recyklácia týchto "eko" žiariviek prebieha asi takto: cca 85% z nich sa vyváža do Indie, kde miestny roboš celý deň nerobí nič iné ako to, že hodí žiarivky o zem, resp. nejakú nádobu, aby tam zostalo sklo. Potom rukou oddelí vlákno, to ide do jedného kýbla, objímka do druhého. To je podľa EU ekologická likvidácia žiariviek. Alebo likvidácia plastov, to je tiež samo o sebe zaujímavé. Ešte 4 roky dozady sa 80% plastového odpadu z EU vyvážalo do Číny. V Číne ho zvyčajne spalovali v tepelných elektrárňach. Ale áno, podľa EU sme ekologicky zlikvidovali plastový odpad. Čína sa na to naštvala, že nechce byť smetným košom a plastový odpad neprijíma. Jej miesto zaujala India a Pakistan. Ekologická likvidácia tam prebieha štýlom spaľovňa, resp. skládka. Množstvo plastového odpadu každý rok stúpa. Niekto vyrátal, že priemerná doba životnosti plastovej tašky v EU je 27 minút. Potom ju človek vyhodí do smetí. Myslíte si, že EU nejak zakročila? Áno, máme tu kvázi zákaz darovania plastových tašiek v obchode, na druhú stranu počet plastových tašiek rastie každý rok. Prečo? Lebo kopa ľudí si tu tých 15centov za tašky nič nerobí. A príkladov je XY ďalších na podobnom princípe. Každý rok treba nové oblečenie, auto atď a staré vyhodiť, na smetisko. Lebo treba vyrábať a vyrábať.
Odpovedať