I keď to môže znieť akosi smiešne, naozaj sa tu Chevrolet pokúša o ekologický agregát a aplikuje "downsizing". Takže ekológovia tešte sa, namiesto 7-litra, ktorý je v aktuálnej Vette Z06 pôjde do ďalšej generácie "iba" 6,2-liter. Dosť bolo žartov, amíci to ale myslia vážne. Síce žijú podľa hesla "objem nenahradíš" a tiež si neviem predstaviť, že by si niekto kupoval ikonickú Corvette s motorom s objemom 3 litre. Motor je ale vybavený pomerne novými technológiami, a k ekonomickejšej prevádzke prispievajú vypínateľné valce, čo má priniesť nižšiu spotrebu. Chevrolet hovorí, že spotreba na dialnici je nejakých 9 litrov/100 km. O kombinovanej spotrebe alebo mestskom režime, zatiaľ nepadlo ani slovo. Z nových technológií svoje miesto na motore našlo i variabilné časovanie ventilov alebo priame vstrekovanie. Že koľko to teda posiela výkonu na kolesá? Informácie hovoria o výkone "nie menšom" ako 335 kW (450 k) a 609 Nm. Akceleráciu na 100 km/h teda podľa predpokladov Corvette zvládne za menej než 4 sekundy.

I napriek rečiam GM o vyspelosti motora je to stále len 73 koní na liter. V roku 2013. Nedá sa to urobiť lepšie?...
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov

Koncern GM sa chváli novým LT1, že má perfektne vychytané spaľovanie a za výsledkom stoja milióny hodín vývoja. Vývojári analyzovali stovky systémov až dokým sa dostali k finálnemu nastaveniu. Hovoria o 10 miliónoch hodín, ktoré boli potrebné na vyladenie spolupráce jednotlivých komponentov motora a celej zostavy. Napriek tomu je objemový výkon stále slabý. Zhruba to vychádza 73 koní/liter. To je trochu málo, nie? Aston Martin One-77 ich má 102. Tiež bez turba...