Samozrejme,motor 1.4 TSI nebude bežať na dva valce po celý čas. Má sa tak diať iba v momentoch kedy je sila motora najmenej potrebná. Teda pri ustálených otáčkach v nízkych a stredných otáčkach, konkrétne v rozmedzí 1400 až 4000 ot keď bude motor produkovať iba 25 až 75 Nm. Ako už iste viete motor 1.4 TSI je na ponúkaný výkon pomerne úsporný, preto od spomínaného kroku načakajte radikálny pokles spotreby. Výrobca deklaruje zníženie spotreby o 0,4 litra. No v prípade použitia Štart/Stop systému sa spotreba dokáže zlepšiť o ďalšieho 0,2 litra. A to už začína byť ozaj zaujímavé...
1.4 TSI v plnej kráse
Predpokladám, že tak ako mne aj vám prichádza na rozum viac otázok. Ako to bude s kultivovanosťou chodu motora? Niektorí z vás určite zažili moment, keď vám na motore prestal pracovať jeden z valcov. Obzvlášť v prípade štvorvalca vie byť tento jav nepríjemný. Vypínanie valcov v TSI motore však nie je len softvérová zmena zavretia vstrekovania. Celé je to podstatne zložitejšie. Konštruktéri umiestnili pod kľukový hriadeľ ďalšie dva vyvažovacie hriadele, ktoré majú zabezpečiť kultivovanosť chodu. Podľa výrobcu si obyčajný vodič ani nevšimne, že motor v danom momente beží len na dva valce. Osobne tomu ale moc neverím.
Pravdupovediac som celkom naklonený tomuto riešeniu, samozrejme, za predpokladu, že tento systém nebude vodiča nejakým spôsobom obmedzovať. Pretože priznajme si, pokiaľ sa mám v kľude premiestnovať po meste predpisovou rýchlosťou, je mi v podstate jedno čo si motor robí. Pokiaľ ma robiť veci pre nižšiu spotrebu, tak tieto kroky len vítam. Málokto z nás má bubáky na rozhadzovanie, však?