Úsporný motor dokáže poskytnúť až 132 kW (180 k) v autách ako VW Polo GTi, Seat Ibiza Cupra a Škoda Fabia RS vďaka kombinácii priameho vstrekovania paliva, turbodúchadla a mechanického kompresora. Práve táto netradičná kombinácia zaručuje motoru silu aj v nízkych otáčkach vďaka prepĺňaniu kompresorom. Vo vyšších otáčkach úlohu prepĺňania preberá turbodúchadlo a tak sa tento motor vyznačuje prakticky nulovou "turbodierou". Táto kombinácia zaručila motoru 1,4 TSI silu bežnú pre ostré atmosférické dvojlitre. Samotné prepĺňanie turbom, alebo kompresorom by neumožnili poskytnúť tento výkon. Kompresor navyše pomáha už od nízkych otáčok lepšie roztočiť turbodúchadlo, ktoré vďaka tomu funguje efektívnejšie a pracuje s až prekvapivo veľkým pretlakom. Priemerný pretlak saného vzduchu je 1,53 atmosféry, v špičke zvládne až 2,5 atmosféry už od 1 500 ot.

Výkon a sila je len časť úspechu tohto motora. Inovatívna technológia ponúka aj skvelú úsporu paliva. VW Golf VI s týmto motorom jazdí v priemere len za 6,2 l čo je ohromný rozdiel v porovnaní s podobne výkonným 2,0 TSI motorom, ktorý vypije 10,6 l/100 km.

Výsledky kategórie Najlepší motor 1 až 1,4 litra


1. VW 1.4-l TSI Twincharger - 307 b
(VW Golf, Scirocco, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra, Škoda Fabia RS)

2. Fiat 1.4-litre MultiAir Turbo - 254 b
(Alfa MiTo, Giulietta, Fiat Grande Punto)

3. VW 1.4-l TSI Turbo - 241 b

(VW Golf, Scirocco, Jetta, Škoda Superb, Octavia, Audi A1, Audi A3, Seat Leon, Altea/XL)

4. VW 1.2-litre TSI - 146b
(VW Polo, Golf, Seat Ibiza ST, Škoda Octavia, Yeti, Fabia)

5. Honda Hybrid 1.3-litre 87 b

(Insight, Civic)

6. Fiat 1.4-litre Turbo MultiAir - 70 b
(Fiat Punto Evo, Abarth 500, Abarth Grande Punto, Bravo, Linea, Lancia Delta, Alfa Romeo Mito, Giulietta)