5 valec však dokáže podstatne viac, než len skvelo znieť. Je veľmi flexibilný s plochou krivkou krútiaceho momentu so špičkou až 450 Nm v úžasnom rozsahu 1 600 - 5 000 ot. Motor má systém priameho vstrekovania, čo pomáha agregátu zachovať relatívne nízke priemerné spotreby paliva na úrovni 9,2 l/100 km v kombinovanej prevádzke. Pritom Audi TT RS je riadna šupa. Na stovku vypáli len za 4,7 s a maximálku má obmedzenú na 250 km/h. Bez obmedzovača, pre klientov, ktorým na ich vodičáku až tak nezáleží dokáže dokonca 280 km/h. V quattro GmbH môžu prípadne dodatočne doladiť zvuk motora po stlačení tlačidla Sport. Ten môže okrem zmeny charakteru a citlivosti auta otvoriť vo výfukovom trakte klapku, ktorá ešte viac zvýrazní ostrosť motora jeho agresívnym zvukom.
Motor môže byť spojený buď so 6-stupňovou manuálnou, alebo 7-stupňovou DSG prevodovkou s dvoma spojkami v tomto prípade známou ako S tronic. Na výber sú dva automatické módy, alebo manuálny režim radenia pákou, či páčkami na volante. Auto je okrem mnohých iných systémov vybavené štartovacím programom, ktorý pomôže maximálne využiť silu motora pri minimálnom prešmykovaní kolies. Hondotenie motora bolo, ako som tu už uviedol: Krútiaci moment, výkon, krásny zvuk - 5-valec to má všetko.
Najlepší motor roka
kategória 2,0 - 2,5 litra
1. Audi 2.5-l 5-valec turbo - 269 b
(Audi TT RS)
2. Mercedes-Benz Diesel 2.1-l biturbo - 185 b
(C 250 CDI, E250 CDI)
3. Subaru 2.5-l boxer turbo - 123 b
(Forester, Impreza, Legacy)
4. Ford 2.5-l Hybrid - 110 b
(Ford Fusion Hybrid, Mercury Milan Hybrid)
5. BMW 2.5-l DI 6-valec - 101 b
(Z4 23i, 523i)
6. Honda Diesel 2.2-l DTEC - 82 b
(Accord, Accord Type S, CR-V)