Bentley Mulsanne. Tu s malým motorom nepočítajte...

Motor Bugatti Veyron. Vo Fabii by bol od predných sedadiel až po dvere kufra... :)

Podľa správ síce napríklad Ferrari plánuje pre svoj top model F70 použiť nefúkanú V12 spolu s elektromotorom a systémom KERS, tak ako i dnes má F12 alebo Aventador dvanásť valcové motory. Naproti tomu ale McLaren, ktorý rovnako chystá nasledovníka legendárneho F1, zmietol V12 zo stola a otvorene povedal, že V12 patrí do múzea.

Na čo nám je veľa valcov, keď máme turbo?

V devätdesiatych rokoch, kedy F1 bola so svojou hyper cenovkou milión dolárov na trhu, ju poháňal práve 6,1-litrový V12 od BMW, produkujúci 618 koníkov. Bez turba. Dnešná MP4-12C vie poskytnúť rovnaký výkon z 3,8-litra V8, samozrejme s turbom. Čiže pri súčasných možnostiach a technológiach Briti nevidia dôvod, prečo by do svojej vlajkovej lode mali pchať veľký motor a navyšovať tak rozmery i hmotnosť auta. Motor V8 má tiež menej pohyblivých častí než V12, čiže menej vecí, ktoré sa môžu pokaziť. McLaren dokonca vidí v dlhodobom výhľade pre svoje supercary použitie motorov V6, samozrejme s primeraným výkonom. Čo si o tom myslíte vy? Patrí V12 do minulosti?

McLaren 3,8-liter V8 M838T

McLaren 3,8-liter V8 M838T