Mali sme tu už pneumatiky od Continentalu, ktoré sa prispôsobia povrchu, alebo plne obnoviteľnú pneumatiku od Michelinu. Na autosalóne v Tokiu predstavila Toyota koncept Fine Comfort Ride, ktorý má 4 elektromotory zabudované priamo do kolies. Tento nápad však so sebou prináša jednu veľkú nevýhodu, zvyšuje totiž neodpružené hmoty.

Plná pneumatika dnes podľa Toyoty váži rovnako, ako pneumatika plnená vzduchom.

Kolesá konceptu pozostávajú z ráfiku vyrobeného z hliníka a plastu, na ktorom sú natiahnuté gumové pásy. Tie pásy majú nižšie profilové číslo, ako bežne používané plášte, na mieste je tak otázka komfortu vo vozidle.

Plná pneumatika a komfort? Uvidíme, aká bude realita.

Plné pneumatiky by podľa automobilky dokázali znížiť hmotnosť elektromobilov. Dnes sú plné pneumatiky na rovnakej úrovni hmotnosti, ako pneu plnené vzduchom. Podľa hlavného inžiniera Toyoty, Takao Sata, by v budúcnosti technologický pokrok umožnil znížiť hmotnosť každej pneumatiky o 5 kg, teda približne o 30 %. Tento cieľ by sa im mal podariť do roku 2025.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Firma Sumitomo, ktorá tieto plné plášte pre Toyotu vyrába, očakáva, že prvý komerčný produkt môže prísť na trh už v roku 2020. O toto riešenie však podľa slov spoločnosti prejavili záujem aj bližšie nekonkretizované automobilky. Žeby sme sa tak vracali do minulosti? Bude teda vzduchom plnená pneumatika v budúcnosti prežitkom? Čo si o tom myslíte vy?

Klinec v pneumatike nás v budúcnosti už určite nebude trápiť.