Malý Jimny bol pri príchode na trh malou senzáciou. Pre mnohých zmenšená verzia Mercedes-Benz G totiž zaujala okrem novinárov aj samotných záujemcov o auto. O jeho prednostiach v teréne sa presvedčil aj Maroš. Ale môže Suzuki aj napriek úspechu model radšej „zniesť“ z trhu v EÚ?
Vysoké emisie CO2
No asi môže. Podľa webu motor1 a ich zdrojov totiž Suzuki plánuje už budúci rok prestať ponúkať Jimny na trhu EÚ. Limity CO2 jednoducho nepustia a malý Jimny s manuálnou prevodovkou vypúšťa každý km 178 až 181 g oxidu uhličitého. S automatickou prevodovkou dokonca až 198 g. To sú hodnoty, za ktoré by sa nemusel hanbiť nejeden veľký sedan so šesťvalcovým motorom.
Pritom Jimny má pohotovostnú hmotnosť od 1090 do 1135 kg, čo je pod limitom 1380 kg, ktorý môže vážiť automobil s limitom 95 g CO2 na km. Úbytok každých 30 kg z pohotovostnej hmotnosti znamená o 1 g CO2 nižší limit povolených emisií. Ak teda zoberieme najnižšiu hmotnosť Jimny, práve tá by mala podľa najnovších smerníc vypúšťať maximálne približne 86 g/km CO2. To je teda viac ako o polovicu menej, než súčasné Jimny vypúšťa.
K tomu treba pripočítať mimoriadnu obľubu Jimny, keď naň zákazníci musia čakať aj cez pol roka a výroba nestíha. Vo výsledku by tak musel Jimny zdražieť, čo by sa už nemuselo zákazníkom páčiť. Alebo by na ňom Suzuki omnoho menej zarábalo (alebo dokonca vôbec). V takomto svetle už odchod Jimny z trhu EÚ nie je až tak sci-fi.
Podľa zdroja však Suzuki môže priniesť aj na náš trh takzvanú „nákladnú“ verziu, teda nie otypovanú na M1. Podobne sa tu napríklad predávala aj Buchanka, respektíve v Českej republike aj stále predáva. Problémom je len ťažšia homologizácia. Suzuki tak vyhodí zadné sedadlá, upraví interiér a automobil bude stále na trhu. Či to tak skutočne bude, uvidíme na budúci rok. Práve vtedy by totiž, podľa motor1.com malo dôjsť k ukončeniu jeho dovozu do EÚ.
Zdroj: motor1.com