Neuškodí španielskej značke oficiálne oddelenie Cupry od SEATu na image?
Jasná pozícia vo VW Group. Alebo nie?
Priblížme si pozíciu SEATu ako takého v „hierarchii VW Group“. Volkswagen vyrába mainstreamové auta, dáva si však záležať na image ako high-end výrobca áut, ktorý je len krôčik od prémiovej triedy. Tú zastupuje Audi. Škoda je zástupcom praktickej školy, jej autá pridávajú niečo navyše, či už je to priestor, väčší kufor, simply clever riešenia alebo lepšiu cenu v porovnaní s VW. A čo je SEAT? Má vzbudiť viac emócií práve španielským dizajnom, ponukov modelov a nestáť pritom veľa. A tu vidím maličký kameň úrazu, ktorý vyrieši len budúcnosť.
Cupra dotvárala povedomie o značke
Image SEATu ako značky dotvárala práve jeho športová divízia Cupra. Po oddelení bude naďalej stavať autá so základnými rysmi španielskej automobilky. Marketingovo ju však oddelili a čím dokáže zaujať SEAT ako samostatná značka bez Cupry, s ktorou ju mnohí doteraz spájali? Dynamickým dizajnom sa prezentuje už aj Škoda. Či už v exteriéri alebo v interiéri. Cenovo sú si taktiež +- rovnocenné. Kým bude SEAT v hierarchii VW Group bez priameho spojenia s Cuprou? Čo navyše, akú pridanú hodnotu poskytne napr. oproti Škode? Pôjde len o lacnejší VW? Bude stačiť južanská príchuť v „nemeckom“ balení?
Priznám sa, že veľkým fanúšikom odchodu Cupry spod krídel SEATu nie som a značka môže utrpieť tým, ako ju bude okolie vnímať. Možno sa len mýlim a so mnou tí, ktorí to vidia podobne. Na jednej strane to môže pomôcť predajom a exkluzivite Cupra modelov ako takých. Samostatná značka SEAT stratí jeden zo základných kameňov, ktorý ju do určitej miery definoval. Čo si o tom myslíte vy? Nezabudnite, že sto ľudí, sto chutí.
Zdroj: carthrottle