Nie všetci však majú na karbónové kolesá a ich výdrž rovnaký názor. Napríklad riaditeľ vývoja a dizajnu spoločnosti Carbon Revolution, Ash Denmead, v rozhovore prezradil, že je presvedčený o nutnosti nasadenia takýchto diskov pre väčšinu vozidiel. A to aj napriek súčasným vysokým nákladom na ich produkciu.
Kolesá vyvíjané priamo týmto centrom už brázdia cesty na různych modeloch, napríklad od Ferrari, Porsche, ale nájdete ich aj pod blatníkmi Fordu Mustang Shelby GT500. Firma by chcela expandovať a ponúkať tento typ kolies ako alternatívu k bežným zliatinovým diskom, ideálne čo najširšiemu okruhu zákazníkov. Ash Denmead argumentuje aj tým, že vďaka nižšej (neodpruženej) hmotnosti diskov autá ušetria drahocennú časť energie pri rozjazdoch i brzdení.
Zvýšia prevádzkovú efektivitu
Carbon Revolution hovorí, že v prípade rôznych typov aerodynamických kolies dokáže ich konštrukcia v porovnaní s bežným zliatinovým diskom ušetriť až 45 percent hmotnosti. A to je pri súčasnom trende kolies obrých priemerov skutočne nezanedbateľný rozdiel.
Ash Denmead obhajuje aj pevnosť týchto produktov, ktorú vraj majú otestovanú na tisíckach áut jazdiacich po cestách Severnej Ameriky či Austrálie. V súvislosti s tým nás pochopiteľne napadá, aký by mali vplyv na ich kolesa predsa len o dosť horšie vozovky v strednej či východnej Európe.
Proces schvaľovania diskov do výroby prebieha dva až tri roky, preto sa Denmead neobáva, že by neboli už poriadne odskúšané. Navyše následne pokračuje testovanie aj samotnou automobilkou. Uvidíme, kam sa táto technológia dostane o pár rokov, šéf Carbon Revolution totiž odhaduje, že v priebehu tejto dekády by mohli ceny karbónových diskov klesnúť takmer na úroveň tých zliatinových. Je však kvôli tomu najprv nutné navýšiť výrobu.
Zdroj: thedrive