Murcielago urobili nesmrteľnými aj nožnicové dvere, ktoré sa neskôr vo svete tuningu označovali ako LSD, teda Lambo Style Doors.
S doposiaľ vyše 4000 vyrobenými kusmi bolo Murcielago komerčne úspešnejšie než Diablo (2884 ks za 11r.), ktoré zas bolo úšpešnejšie než Countach (2042 ks za 16r.). Dôvodom ukončenia výroby je príprava nového typu. Jeho predstavenie snáď príde presne 10 rokov po predstavení Murcielaga na jeseň v roku 2001. Meno nástupcu ešte nie je známe. Je takmer isté, že nové veľké Lamborghini (čítaj Lamborgini - bež DŽ!) sa bude podľa tradície značky volať podľa býčich zápasov, presnejšie podľa niektorého zo známych bojových býkov, prípadne toreádorov. Šušká sa, že nový vrcholný týp výrobcu bude mať pred zadnou nápravou tradične veľký zážihový V12. Pre splnenie stále prísnejších emisných noriem je dosť pravdepodobná aj hybridná verzia.
Jedna z limitovaných edícií, Murcielago LP640-4 Versace, ktorých urobili len 20 ks.
Trošku histórie
Murcielago, sériovo s pohonom 4x4 cez viskóznu spojku, bolo prvé Lambo kompletne navhrnuté pod dohľadom a s nárokmi Audi AG. O tvar auta, ktoré sa značne ponáša na Diablo sa postaral šéfdizajnér belgičan Luc Donckerwolke (dosadený Audi pre Lambo pracoval v rokoch 1998 - 2005). V roku 2004 predstavili otvorené Murcielago roadster, ktorý rovnako ako kupé poháňal 6,2 litrový V12 s výkonom 426 kW (580 k).
Motor je vývojom možné stopovať až k jeho koreňom v 60. rokoch minulého storočia. Zadný spojler a bočné náduchy k motoru sú elektromechanicky ovládané. S rastúcou rýchlosťou sa pre väčšiu stabilitu zadný spojler dvíha a viac sa otvárajú bočné náduchy pre lepšie chladenie motora... Pôvodné verzie zvládli šprint z 0 na 100 km/h len za 3,8 s, čo je dodnes špičková hodnota, ktorú už veľa sériových áut výraznejšie (aspoň o 0,5 s) nikdy neprekoná. Prekvapivé je varovanie na čelných oknách otvorených verzií, ktoré výrobca neodoporúča jazdiť s natiahnutou plátenou strechou v rýchlostiach nad 160 km/h. Dosť obmedzujúce, nemyslíte?
Lamborghini Murcielago LP670-4 SV zvládne šprint z 0 na 100 km/h za 3,2 s.
O dva roky neskôr prišla mierna modernizácia a s ňou aj dovtedy najvýkonnejšia verzia LP640 s výkonom 471 kW (640 k) pri 8000 ot zo zvýšeného objemu na 6,5 l. Tú neskôr, na želanie klientov tiež zbavili strechy a ponúkli ju aj ako LP640 roadster. Skratla LP - Longitudinale Posteriore, doslovne teda znamená pozdĺžne vzadu. Modernizácia obsahovala prerobené oba nárazníky, nové tvary pre náduchy vzduchu, nový výfukový systém s difúzerom, olejovým chladičom premiestneným na ľavú stranu do náduchu, prepracované pruženie, štartovací program pre šprintovanie. Medzi voľbami sa ocitla aj 6 stupňová samočinná prevodovka s prepínačmi na volante, karbón-keramické brzdy pochrómované páčky radenia pod volantom a sklenený kryt motora. Vnútri našli kontruktéri viac miesta pre hlavy pasažierov, ponúkli lepšie audio a popracovali na prístrojovke. Nie nezaujímavá je aj info o spotrebe. Murci si v priemere vezme v meste 29 l/100 km a na dialnici 18 l/100 km, čím sa toto auto v USA stalo v roku 2008 najneekonomickejším autom na trhu.
Minulý rok sa v predaji objavili ešte ďalšie dve verzie (okrem limitovaných edícií LP640 Versace a 40th anniverssary) LP650-4 rodster s motorom upraveným na 478 kW (650 k) a 660 Nm. Táto verzia zvládla z pokojna 100 km/h za 3,4 s a dosiahla 330 km/h.
Minuloročný jarný autosalón v Ženeve bol miestom predstavenia poslednej a naj verzie LP670-4 SuperVeloce. Označenie SV sa predtým objavilo na type Diablo SV v rokoch 95-99. Tá ma vďaka rozsiahlejšiemu použitiu karbónu pohotovostnú hmotnosť zníženú o 100 kg a výkon motora zvýšený na 493 kW (670 k) pri 8000 ot. Exkluzivitu Murciélaga SV, ktoré dosiahne až 342 km/h zvyšovala aj skutočnosť, že z tejto verzie vzniklo len 350 exemplárov.