Máte pocit, že to s tým Porsche 911 GT3 RS sú trochu silné slová? Že nejaký nový Mustang s označením pripomínajúcim naftový Golf GTD bude len nemotorná americká napodobenina vrcholného nemeckého perfekcionizmu? Tak si možno sadnite... A poďme sa najprv pozrieť pod karbónový kabát novinky.

Základom tohto auta je ďalší vývojový stupeň preplňovaného motora 5.2 V8 s plochým kľukovým hriadeľom, ktorý v tomto prípade dostal mazanie so suchou vaňou a jeho výkon poskočil na „viac ako 800 hp“, teda „viac ako 811 koní“.

Na pohonnú jednotku nadväzuje 8-stupňová dvojspojková prevodovka, nie však priamo. Máte pred sebou systém transaxle, takže bola uložená v priestore zadnej nápravy, s motorom ju spája karbónový kardan a má vlastný prídavný chladič s elektrickým ventilátormi.

Že nejde o obyčajné vyladené auto na okruhy, ale naopak pretekársky špeciál na bežné cesty, dokazuje tiež podvozok. Vpredu nájdete dvojité lichobežníkové ramená a vzadu kompletne nový trubkový pomocný rám s viacprvkovým zavesením a odpružením typu push-rod.

Hydraulicky prepojené všetky štyri adaptívne tlmiče (spolu s aktívnym ovládaním aerodynamického krídla) sú vzadu uložené do kríža a okrem možnosti meniť tuhosť podvozku vám auto umožní nastaviť aj svetlú výšku. Stojíte pred výjazdom na okruh? Potom vám auto dovolí v režime Track Mode zraziť svetlú výšku až o 40 mm. Mimochodom, novinka má o 4 cm širší rozchod ako sériový Mustang GT.

O spomaľovanie sa starajú sériové karbón-keramické brzdy Brembo, ktoré sa ukrývajú buď v štandardných hliníkových alebo príplatkových horčíkových diskoch. Keď už sme u položiek na objednávku, Ford vám na želanie dodá kompletne titánový výfuk s aktívnymi ventilmi, ktorý dodá motoru schopnému vytočiť sa k hranici 7500 otáčok za minútu trochu lepší zvuk.

Doplácať sa bude tiež za karbónový predný nárazník s maskou a zadný karbónový nárazník, inak sú ale z uhlíkového kompozitu vyrobené skoro všetky vonkajšie panely a bez doplatku. Z karbónu je strecha, všetky štyri blatníky, kapota, kryt toho, čo bolo kedysi kufrom, ale tu ukrýva novú zadnú nápravu s prevodovkou a chladičmi a... viete čo? Pozrite sa na obrázok, ten vám odpovie tak nejako jednoduchšie a komplexne.

Aby sme nezabudli, auto má hydraulicky ovládané klapky aktívnej aerodynamiky na úrovni podlahy, ideálne rozloženie hmotnosti medzi nápravami v pomere 50:50, nechýbajú sedadlá Recaro, ani ambícia vraziť poriadnu do zubov Talianom, Nemcom a špeciálne Porsche. Americký tím už oznámil, že chce Nürburgring zvládnuť pod 7 minút, ani v najmenšom ale nepochybujeme, že má vo výhľade prekonať čas 911 GT3 RS. A cena? Presné číslo ešte nepoznáme, Ford ale oznámil, že to bude „okolo 300 tisíc dolárov“, teda asi 276 tisíc eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Ford