Máte pocit, že to s tým Porsche 911 GT3 RS sú trochu silné slová? Že nejaký nový Mustang s označením pripomínajúcim naftový Golf GTD bude len nemotorná americká napodobenina vrcholného nemeckého perfekcionizmu? Tak si možno sadnite... A poďme sa najprv pozrieť pod karbónový kabát novinky.
Základom tohto auta je ďalší vývojový stupeň preplňovaného motora 5.2 V8 s plochým kľukovým hriadeľom, ktorý v tomto prípade dostal mazanie so suchou vaňou a jeho výkon poskočil na „viac ako 800 hp“, teda „viac ako 811 koní“.
Na pohonnú jednotku nadväzuje 8-stupňová dvojspojková prevodovka, nie však priamo. Máte pred sebou systém transaxle, takže bola uložená v priestore zadnej nápravy, s motorom ju spája karbónový kardan a má vlastný prídavný chladič s elektrickým ventilátormi.
Že nejde o obyčajné vyladené auto na okruhy, ale naopak pretekársky špeciál na bežné cesty, dokazuje tiež podvozok. Vpredu nájdete dvojité lichobežníkové ramená a vzadu kompletne nový trubkový pomocný rám s viacprvkovým zavesením a odpružením typu push-rod.
Hydraulicky prepojené všetky štyri adaptívne tlmiče (spolu s aktívnym ovládaním aerodynamického krídla) sú vzadu uložené do kríža a okrem možnosti meniť tuhosť podvozku vám auto umožní nastaviť aj svetlú výšku. Stojíte pred výjazdom na okruh? Potom vám auto dovolí v režime Track Mode zraziť svetlú výšku až o 40 mm. Mimochodom, novinka má o 4 cm širší rozchod ako sériový Mustang GT.
O spomaľovanie sa starajú sériové karbón-keramické brzdy Brembo, ktoré sa ukrývajú buď v štandardných hliníkových alebo príplatkových horčíkových diskoch. Keď už sme u položiek na objednávku, Ford vám na želanie dodá kompletne titánový výfuk s aktívnymi ventilmi, ktorý dodá motoru schopnému vytočiť sa k hranici 7500 otáčok za minútu trochu lepší zvuk.
Doplácať sa bude tiež za karbónový predný nárazník s maskou a zadný karbónový nárazník, inak sú ale z uhlíkového kompozitu vyrobené skoro všetky vonkajšie panely a bez doplatku. Z karbónu je strecha, všetky štyri blatníky, kapota, kryt toho, čo bolo kedysi kufrom, ale tu ukrýva novú zadnú nápravu s prevodovkou a chladičmi a... viete čo? Pozrite sa na obrázok, ten vám odpovie tak nejako jednoduchšie a komplexne.
Aby sme nezabudli, auto má hydraulicky ovládané klapky aktívnej aerodynamiky na úrovni podlahy, ideálne rozloženie hmotnosti medzi nápravami v pomere 50:50, nechýbajú sedadlá Recaro, ani ambícia vraziť poriadnu do zubov Talianom, Nemcom a špeciálne Porsche. Americký tím už oznámil, že chce Nürburgring zvládnuť pod 7 minút, ani v najmenšom ale nepochybujeme, že má vo výhľade prekonať čas 911 GT3 RS. A cena? Presné číslo ešte nepoznáme, Ford ale oznámil, že to bude „okolo 300 tisíc dolárov“, teda asi 276 tisíc eur.
zdroj: Ford