David Erasmus vraj šiel prirýchlo okolo školy, kde mal prekročiť rýchlosť o asi 10 km/h. On ale išiel podľa predpisov a pomocou metra dokázal, že stacionárny radar, ktorý ho nameral, nefunguje správne.
David nestiahol chvost a nezaplatil pokutu, ale začal sa brániť. Čudoval sa, ako mohol radar namerať väčšiu rýchlosť ako bola tá, ktorou išiel. Vybral sa preto na miesto činu. Zobral meter a zmeral vzdialenosť čiar, podľa ktorých stacionárny radar určuje rýchlosť auta. Zistil, že čiary sú o 7,6 cm bližšie ako by mali byť. Potom, ako si sudca pozrel Davidove merania, rozhodol, že jeho pokuta je neopodstatnená. Spoločnosť GoSafe, ktorá je zodpovedná za stacionárny radar preskúma Davidove merania a pošle na miesto svoj tím, aby sa pozrel na situáciu a zjednal nápravu. Stacionárny radar je na tomto mieste už 12 rokov.
Kamera sníma auto prechádzajúce po čiarach a potom určí jeho rýchlosť. Ak sú čiary bližšie pri sebe ako by mali byť, systém vypočíta vyššiu rýchlosť ako je tá, ktorou auto v skutočnosti ide.
Pozrime sa ako funguje systém, ktorý nameral Davidovi o 10 km/h. Nejde o radar v pravom zmysle slova, pretože na meranie rýchlosti nevyužíva elektromagnetické vlny. V skrinke nájdeme kameru a na ceste čiary, namaľované v presných intervaloch. Tým že auto prechádza po týchto čiarach nejakou rýchlosťou a poznáme počet obrázkov za sekundu, ktoré nasníma kamera, dokážeme vypočítať rýchlosť auta. Pretože v Davidovom prípade boli čiary bližšie pri sebe ako mali byť, systém vypočítal vyššiu rýchlosť.
Zdroj: autoblog.com