Možno si poviete, že autá ako toto dnes v EÚ už vlastne nikto nepotrebuje. Máme tu predsa pick-up Hilux, prípadne luxusný Land Cruiser a to by malo európskym zákazníkom viac než stačiť. Problém je, že Land Cruiser 70 predstavuje koncept konštrukčne jednoduchého pracovného auta vyznačujúceho sa vysokou mechanickou odolnosťou minimalizujúcou „zraniteľnosť“ najmodernejších konštrukcií (danú povinným použitím nových bezpečnostných a protiemisných technológií). Pre niektoré špecifické druhy použitia tak ide v podstate o nenahraditeľný, hoci patrične drahý stroj. O to horšie sa počúvajú správy, že auto ako toto už v EÚ štandardným spôsobom dlhé roky nekúpite. Za všetkým je pochopiteľne prísna európska legislatíva. EÚ je našťastie príliš malý hráč na to, aby Toyotu donútila tak výborné auto úplne „zošrotovať“.
Univerzálny Land Cruiser 70 sa do výroby dostal už v roku 1984. Odvtedy sa jeho filozofia ani základné tvary prakticky nezmenili.
Na staré kolená aj s Apple CarPlay a novým naftovým srdcom
Obrovský záujem o Land Cruiser 70 prinútil Toyotu k ďalšej aktivite a po 39 rokoch výroby podrobila Land Cruiser ďalšej modernizácii. V rámci nej sa do jej výbavy dostal aj Apple CarPlay a Android Auto, niekoľko ďalších kozmetických úprav interiéru, či upravený prednárazový systém. Čo je však pre zákazníkov najdôležitejšie, Toyote sa pod jeho kapotu podarilo namontovať aktuálny naftový štvorvalec 2.8 D-4D, ktorý už s úspechom používa niekoľko ďalších modelov japonskej automobilky. Spolu s ním prichádza do ponuky aj 6-stupňová automatická prevodovka. Veľkoobjemový benzínový motor 4.5 V8 zostáva naďalej v ponuke.
Oficiálny dovoz zmodernizovaného Land Cruisera 70 do EÚ nie je pochopiteľne reálny, isté však je, že v rámci individuálnych dovozov, či výnimiek sa sem niekoľko kusov tohto nezničiteľného auta bezpochyby dostane.