Vidíte to tam? Presnejšie povedané... vidíte, čo tam chýba? Tajomný prototyp automobilky BMW nemá klasické brzdové strmene! Zatiaľ to berte len ako nepotvrdenú teóriu, ale zdá sa, že by sme mohli mať pred sebou elektrický superšport so štyrmi elektromotormi integrovanými do nábojov kolies.

Ako sa Nemci vysporiadali s neodpruženou hmotnosťou a kam dali klasický brzdový systém, v tejto chvíli nevieme. Ak je ale uvedená úvaha správna, mohli by sme mať na prvej fotografii vozidlo, o ktorom BMW naznačuje, že prepíše všetko, čo sme doteraz vedeli o dynamike elektromobilov.

Mníchovská firma už pred dvoma rokmi odhalila funkčný prototyp elektrického M, ktorý dostal štyri elektromotory a v zákulisí sa hovorilo o systémovom výkone až 1000 kW, teda 1360 koní. Auto bolo v tom čase navlečené do karosérie BMW i4 a výrobca tvrdil, že pracuje na doteraz nevídanom individuálnom ovládaní každej pohonnej jednotky, ktoré dramaticky vylepší dynamiku vozidla v zákrutách a tým zároveň i jeho stabilitu.

Autocar trefne pripomína, že BMW pred pár rokmi investovalo približne 15 miliónov eur do startupu Deepdrive, ktorý sa špecializuje na kompaktné a výkonné elektromotory (mimochodom, asi nie náhodou sídli v Garchingu, na okraji Mníchova, hneď vedľa vývojového centra bavorskej značky).

Len 37 kg

Deepdrive tvrdí, že jeho elektrické jednotky sú úspornejšie, pokiaľ ide o výrobné náklady, aj ich spotrebu. A je mimoriadne zaujímavé, že ich elektromotor RM2400 poskytuje 250 kW a krútiaci moment (po znásobení redukčným prevodom) 2400 Nm. Prečo na to upozorňujeme? Pretože 4 tieto motory v nábojoch kolies sú schopné vyprodukovať spomínaných 1000 kW, alebo tiež megawatt výkonu.

Pozoruhodné tiež je, že RM2400 mal mať hmotnosť len 37 kg a je dosť možné, že sa konštruktérom v medzičase podarilo jeho váhu ešte znížiť. Tejto hypotéze nahráva tiež fakt, že šéf Deepdrive, Felix Poernbacher, nedávno v rozhovore pre Automotive News pripustil, že jeho firma je „na dobrej ceste k spusteniu malosériovej výroby v roku 2026“. Masovú produkciu chce potom zahájiť o dva roky neskôr.

A kde sa vzala úvaha o tom, že je na fotkách výsledok spolupráce BMW so značkou Rimac? Túto teóriu načrtol nemecký Auto Motor und Sport. Upozorňuje, že chorvátska firma spravujúca momentálne tiež Bugatti koncernu VW, vlastnú značku Rimac a nové autonómne taxíky Verne, nedávno oznámila spoluprácu s mníchovskou automobilkou. V priestoroch Rimacu sa kvôli tomu údajne už v tejto chvíli pripravujú výrobné priestory, ale detaily sú neznáme, takže AMS dáva tejto možnosti len asi 50 percent.

zdroj a zdroj foto: Carscoops, Autocar, Auto Motor und Sport