Súčasťou diaľničného projektu, za ktorý prevzal zodpovednosť poľský Budimex, je rozšírenie diaľnice D1 od Vajnor po križovatku Triblavina na plnohodnotný trojpruh. Prebehne vybudovanie križovatkových kolektorov a chýbajúcich vetiev križovatky.
Stavba má 3,6 kilometra. Výstavba križovatky bude trvať do konca roka 2025. Medzičasom sa už rozbehla príprava obchádzkových trás, na ktoré sa prevedie doprava koncom tohto roka, aby mohli križovatku D1 a D4 konečne dokončiť.
Aký je aktuálny stav na stavbe? To si môžete pozrieť najlepšie v nižšie priloženom videu:
Prečo je križovatka D1 a D4 tak dôležitá?
Na to, aby začal vonkajší diaľničný obchvat Bratislavy naplno fungovať a plnil svoj účel, je potrebné dobudovať križovatku D1 a D4. Vtedy dokáže novú rýchlu cestu využiť tranzitná doprava a vozidlá sa tak vyhnú prejazdu diaľnicou D1 cez mesto v smere na Pristavný most.
To však nebude všetko: ďalšou novinkou sa má stať najdlhší cestný tunel Karpaty, ktorý má vytvoriť nový úsek D4 medzi Račou a Stupavou. Tým by sa opäť ešte viac posilnil význam diaľnice D4.
Zdroj/foto: Popradská Okružná