Že to znie bláznivo? Ono to aj bláznivé je! Lenže presne o tom má Dakar Classic 2021 aj byť. O zábave, dobrodružstve, priateľstve a vzájomnej pomoci, teda o tom, čo sa zo súčasného „Dakaru“ úplne vytratilo. Organizátori vypísali prvý ročník súťaže Rallye Dakar Classic, na ktorej sa budú môcť zúčastniť autá staršie ako 20 rokov. Vypísaných je však niekoľko kategórií (nielen podľa veku), čo dovoľuje, aby sa na „Dakare“ zúčastnili aj autá, ktoré tam nikdy neštartovali. Musia to však byť dobové súťažné špeciály s homologizáciou, takže s hocičím sa na štart nepostavíte.
Stotridsiatkou do púšte
„Myslím si, že tým pobavím ľudí,“ hovorí na adresu svojho bláznivého nápadu motocyklový pretekár Ondřej Klymčiw. Osedlať bývalý mladoboleslavský špeciál Škoda 130 LR a vyraziť s ním na Dakar Classic 2021 ho údajne napadlo pred dvomi týždňami. „Do nalodenia nám zostáva necelých päť mesiacov, ale všetko sa dá stihnúť,“ dodáva odhodlane Klymčiw, „Tú škodovku dostaneme do cieľa a pokúsime sa o čo najlepší výsledok, aby to bolo dôstojné. Chcem aby sme z toho všetci mali radosť. Nielen my, ale aj všetci fanúšikovia a patrioti českej značky.“ Ondřej Klymčiw sa na Dakar už vypravil celkom štyrikrát, z toho dvakrát prešiel cieľovou rampou a dvakrát skončil s vážnym zranením v nemocnici. V roku 2017 skočil celkovo na 11. mieste (v kategórii motocyklov), čo je druhý najlepší výsledok v histórii účasti českých motocyklistov na Rally Dakar. Navigátora mu v škodovke bude robiť Petr Vlček.
S touto Škodou 130 LR vyrazia Česi do púšte. Ondřej Klymčiw s ňou chce doraziť až do cieľa a v rámci svojej triedy urobiť dôstojný výsledok.
Pieskami Saudskej Arábie
„S touto technikou sa nedá prejsť extrémne ťažký piesok,“ hovorí triezvo Klymčiw. Uvedomujú si to aj organizátori Dakar Classic 2021, takže najťažšie úseky súťaže budú určené výlučne pre modernú techniku. Dakar Classic sa pôjde po inej trase, ako „ostrá“ súťaž, iná bude aj dĺžka meraných úsekov. „Tam, kde budú mať normálni účastníci pred sebou meraný úsek dlhý 500 km, nás bude čakať meraných približne 250 km a pod.,“ komentuje priebeh pripravovanej súťaže Klymčiw. Neznamená to však, že pre „Klasikov“ bude Dakar skrátený, zvyšok trasy budú musieť absolvovať po okolitých poľných cestách. Kratšie budú skrátka len merané úseky. Nad prípravami auta na Dakar Classic dohliada aj legendárny Jiří Moskal, ktorý svojho času na „Dakare“ sedlal továrenské kamióny LIAZ. „Som asi podobný blázon, len o dosť starší, ale takéto veci ma stále dokážu zodvihnúť zo stoličky, pohnúť zadkom a urobiť niečo preto, aby sa takáto myšlienka dala uskutočniť,“ hovorí Moskal. Držíme palce, chlapci!
O účasť na Rallye Dakar Classic 2021 už prejavilo záujem niekoľko posádok s veľmi zaujímavými "veteránmi".