Štát by mal pozerať hlavne na roky neuspokojené potreby všetkých občanov, nie potreby niektorých minoritných rezortov...

Vyplýva to z údajov diaľničnej spoločnosti. "Upozorňujeme, že ide o finančné potreby, ktoré sa týkajú výhradne týchto deviatich úsekov a tvoria len časť celkových investičných potrieb NDS," doplnila hovorkyňa NDS Michaela Michalová. Finančné krytie je podľa jej slov prepočítané voči aktuálnemu štátnemu rozpočtu na rok 2017 a návrhu štátneho rozpočtu na roky 2018 až 2020.
 

Michalová zároveň uviedla predbežnú kalkuláciu, že na dokončenie týchto deviatich úsekov bude po r2020 nutné hľadať peniaze v nasledujúcich rozpočtoch. "Spolu by išlo o náklady vo výške približne 625,7 milióna eur."

NDS-ka takto rozpočítala celkové investície na tieto nové úseky ciest. Tieto peniaze by okrem samotnej stavby mali byť určené aj na napr. projektové práce, či na výkup pozemkov.

Čo by mohla NDS v dohľadnej dobe stihnúť?


Vzhľadom na aktuálny stav prípravy by mohli do konca roka vyhlásiť súťaž na 2 nové cesty. Prvým úsekom by bola časť rýchlostnej cesty R2 Mýtna – Lovinobaňa a druhou by mala byť súťaž na výstavbu prvej etapy severného obchvatu Prešova.

Do prvej polovice budúceho roku by mohli vysúťažiť prvú etapu úpravy D1 od BA po SC a zároveň doriešiť aj druhú etapu severného obchvatu Prešova. V druhej polovici r2018 by mali byť vyriešené súťaže cesty R2 Košice, Šaca - Košické Olšany, Rožňava - Jablonov nad Turňou, Zacharovce - Bátka a Bátka – Figa a v r2019 ešte jeden úsek R2 Kriváň – Mýtna.

Zdroj: Teraz.sk, Korzar