Všimnite si dvojfarebné lakovanie, ktoré akoby znovu vracia do hry a začiernené stlpiky, ktoré jej vylepšujú celkovú siluetu. Suzuki zatiaľ o novinke veľa nechce prezradiť. Známe je, že auto celkom podrobne sleduje koncept IV-4 z minulorćného autosalónu vo Frankfurte. V názve štúdie „i“ znamenalo „individualitu“, „V“ označovalo „vozidlo“ a číslovka „4“ pohon „4WD“. Koncept mal mať najnižšie emisie CO2 vo svojej triede a v teréne presahovať rámec bežných mestských crossoverov. Najmä vďaka novému systému AllGrip s voľbou štyroch jazdných módov: Auto, Sport, Snow a terénneho Lock s pevným rozdelením hnacieho momentu medzi nápravy v pomere 50:50. O to prekvapivejšie je, že väčšina verzií majú byť predokolky. Pohon oboch náprav Allgrip bude za príplatok. To je v 25 ročnej histórii typu zásadný zlom, no znižovanie emisií a efektivita prevádzky si to vyžadujú... Vitara ostáva stredne veľkým SUV, základné rozmery sú dĺžka 4,215; šírka 1,850; výška 1,665 m. V predaji v EÚ sa objaví začiatkom jari 2015 s benzínovými a naftovými motormi, ktoré budú rešpektovať emisnú normu Euro6.