Znova opakujeme, myšlienka je to ušľachtilá, v konečnom dôsledku však na úkor peňazí nás všetkých prinesie finančný úžitok len úzkej skupinke dobre situovaných ľudí.

Riešenie?

Čo tak radšej výraznejšie podporiť elektrifikáciu hromadnej autobusovej dopravy, komunálnej dopravy, či povedzme mobilných služieb pre občanov? Prečo sa vyčleňuje celých 5 mil. eur na nákupy elektromobilov, ale len 1 mil. na výstavbu infraštruktúry? Áno, nejako sa začať musí a pokrokové riešenia sa historicky vždy presadili len vďaka tomu, že za ne boli ochotní zaplatiť bohatí ľudia, no ak sa tak deje z peňazí chudobných, nie je to v súlade s kostolným poriadkom. Najmä ak sa pritom tento záujem skrýva za nálepku „verejného blaha“.

Počet registrovaných „ekologických“ vozidiel v SR (k 31.12.2018)

 
- Elektromobily (kat. M1) – 951 ks
- Plug-in hybridné vozidlá (kat. M1) – 619 ks
- Elektromobily (kat. N1) – 74 ks

Akčný plán rozvoja elektromobility SR obsahuje:

 
- Dotácie na nákup elektromobilov a Plug-in hybridov
- Dotácie na výstavbu nabíjacích staníc
- Zjednodušenie procesu výstavby nabíjacích staníc
- Odpisovanie v účtovníctve len dva roky (elektromobily, nabíjacie stanice)
- Povinné budovanie nabíjacích staníc pri nových parkovacích miestach
- Vytvorenie nízkoemisných zón
- Špeciálne farebné EČ pre elektromobily
- Možnosť používať BUS-pruhy elektromobilmi
- Podpora výskumu a inovácií
- Prispôsobenie pracovnej sily pre potreby elektromobility
- Informačná kampaň
- Tlak na „zelené“ verejné obstarávanie
- Podpora elektromobility v podmienkach SR
- Vytvorenie právneho, technického a obchodného prostredia pre elektromobility