V súvislosti s elektromobilitou boli doteraz na pretrase najmä ekonomika prevádzky, vysoké ceny elektrických áut, dotácie, či nedostatočná infraštruktúra dobíjacích staníc. Už nemej sa však hovorí o ich bezpečnosti pri nehode, či následnom požiari. Elektrické auto si pochopiteľne vyžaduje iné postupy hasenia, vrátane použitia špeciálnych hasiacich médií, podstatným rozdielom oproti autám so spaľovacími motormi, je však aj to, čo s vrakom elektrického auta. Ten sa totiž nemôže nechať len tak bez dozoru niekde v kúte odstavného parkoviska. A ako sa ukazuje, práve toto je už dnes zásadným problémom.
Bez pomoci automobiliek na to nestačíme
Na tento závažný fakt začali nahlas upozorňovať nemeckí hasiči združení vo Zväze nemeckých hasičov DFV. Ako píše agentúra Reuters, hasiči požadujú po producentoch elektrických áut, aby vysielali v prípade požiarov elektrických áut na miesto svojich bezpečnostných špecialistov. „Bežné auto sa spaľovacím motorom uhasíme približne za 15 minút a spotrebujeme pritom priemerne 500 litrov vody, v prípade požiaru elektrického auta však hasíme dve až tri hodiny a priemerne na to použijeme 10 000 litrov vody,“ varuje na začiatok Peter Bachmeier zo Zväzu nemeckých hasičov. „Výrobcovia áut si dodnes neplnia svoju zodpovednosť za riziká spojené s používaním elektromobilov,“ dodal Bachmeier. Upozornil však najmä na skutočnosť, že každé elektrické auto musí zostať 72 hodín po požiari v sledovaní, počas ktorého sa monitoruje, či jeho akumulátor znova nezahorí. V prípade veľkých poškodení sa musí vozidlo dokonca umiestniť do kontajnerov s vodou. Toto vraj nemá byť práca hasičov. Zväz preto vyzýva výrobcov elektrických áut, aby prevzali zodpovednosť za vraky elektrických áut. Ku každej vážnejšej udalosti spojenej s požiarom elektrického auta by navyše mali automobilky poslať svojich špecialistov, ktorí následne určia, ako s poškodeným elektrickým autom naložiť.
zdroj: Reuters