Ako prebiehajúce práce na najdlhšej slovenskej estakáde?
Južné Slovensko doteraz nemalo príliš šťastie na nové diaľncie a rýchlostné cesty. Najviac pozornosti sa venuje tradične dokončeniu severného ťahu, teda diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami. Veľa motoristov sa však už nevie dočkať aj dokončenia úseku rýchlostnej cesty R2 Kriváň - Mýtna. Moderná štvorprúdovka odľahčí okolité obce južného Slovenska i cestu prvej triedy od tranzitnej dopravy.
Práce na celom úseku rýchlostnej cesty napredujú v plnom prúde, ubezpečuje Národná diaľničná spoločnosť (NDS). Plynule prebiehajú práce na betonáži a výsuve posledných častí jednotlivých častí estakády. Najdlhšia slovenská estakáda, ktorá bude dominantou stavby, bude merať 4 374 metrov. Do konca roka predpokladáme prepojenie celého objektu estakády, dodáva NDS.
Na výstavbe najdlhšej estakády na území SR sa intenzívne pracuje.
Celý úsek rýchlostnej cesty R2 bude mať dĺžku viac ako 9 km. Na hlavnej trase sa realizujú násypy a odkopy, zahájili sa tiež práce na budovaní cestnej kanalizácie. Práce pokračujú aj na mostných objektoch, kde sa realizujú prechodové oblasti a rímsy. Na častiach mostov, ktoré sú už plne vysunuté, sa realizujú práce na nosnej konštrukcii.
Vykonáva sa brúsenie mostovky, ukladá sa izolácia a aplikuje sa ochrana izolácie liatym asfaltom, takisto prebieha montáž ríms či zábradlí. Výstavba najdlhšej slovenskej estakády sa buduje za pomoci troch technológií výstavby – pomocou výsuvnej skruže, pomocou technológie letmej betonáže a pomocou technológie vysúvania mosta.
Zdroj a foto: NDS