Základný model ponuky je ZhiDou D1 - na obrázkoch nižšie
O tom, že to automobilka myslí s prienikom na slovenský trh vážne, svedčí to, že na Slovensku sú otvorené prvé dva showroomy (Prešov a Liptovský Mikuláš). V priebehu 2 mesiacov otvoria ďalších 7 showroomov a servisných centier týchto elektromobilov. Zastúpenie majú už v každom kraji na Slovensku, okrem Bratislavského kraja, kde partnera hľadajú. Podľa našich informácií sú autorizované servisy vyškolené aj na servis a údržbu batérií, kde balansovaním jednotlivých článkov batérií a programovaním BMS (battery management systému) bude batéria vitálna aj dlho po záruke. Tá je, mimochodom, 4 roky. Podľa slov hlavného servisného technika: „Súčasne používané technológie pri batériách odbúravajú otázku koľko stojí batéria, pretože by sa dala poškodiť jedine tak, že by ste nechali vybité auto zapojené v garáži (auto disponuje vypínačom na odpojenie batérie) a išli by ste na niekoľkomesačnú dovolenku. No aj v tomto prípade by sme boli schopní regenerovať väčšinu poškodených článkov a vymenili by sa iba tie neopraviteľné, nie celá batéria.“
Na obrázkoch nižšie je model ZhiDou D2
Elektromobily ZD pútajú zákazníkov cenou, ktorá pri základnom modeli D1 začína na 16 790 eurách s DPH. Je to absolútne najdostupnejší elektromobil na trhu. Model D1 je určený hlavne pre rôzne druhy rozvozov a pre takzvaný Sharing systém známy zo Západnej Európy. Nielen, že je D1 najdostupnejší elektromobil, je aj najúspornejší. Spotreba elektrickej energie sa pohybuje od 8 kWh/100 km. Vo výsledku je dokonca možné nastaviť splátku za elektromobil tak, že je rovná alebo ešte aj menšia ako úspora na pohonných hmotách.
Na druhej strane je dostupný vo veľmi slušnej výbave – dotyková LCD navigácia, kožené sedadlá a kožený volant, klimatizácia, parkovacie senzory atď. 300 l objem batožinového priestoru dosiahli práve absenciou zadných sedadiel a poskytuje dostatočný nákladný priestor pre rozvoz tovaru v mestách.
Na obrázkoch nižšie je model ZhiDou D2S
Základný model D1 má štandardne 11,5 kWh lítiovú batériu (LiFePO4) na 80V platforme a elektromotor s výkonom 9/18 kW a krútiacim momentom 82 Nm. To len pri hmotnosti 670 kg. Maximálna skutočná rýchlosť D1 je 87 km/h, čo je cca 93 km/h na budíkoch, takže je možná aj jazda mimo mesta, aj keď s predbiehaním mimo obce to bude komplikovanejšie. Aktuálne najvýkonnejší model D2S bude mať maximálny výkon motora 15/30 kW s batériou na 144V platforme.
Zaujímavou možnosťou pre investorov je využívanie týchto elektromobilov v sharing systéme. Ide o tzv. zdieľanie elektromobilov ZD v mestách. Klienti si stiahnu mobilnú aplikáciu, zaregistrujú sa cez systém a už stačí iba cez aplikáciu nájsť najbližší elektromobil, priložiť smartfón a jazdiť. Importér dokonca uvádza, že takýto spôsob prepravy môže stáť vo viacerých prípadoch dokonca menej ako klasická hromadná preprava, ak v aute sedia dve osoby. Tento systém „CarSharingu“ sa stáva stále viac populárnejší vo väčších európskych mestách. Autá sú parkované voľne kdekoľvek v uliciach miest a stará sa o ne príslušný personál. Najviac elektromobilov ZD v sharingovej úprave nájdete v Taliansku, kde ich počet už presiahol 2500 kusov.