Projekt Next-E má naštartovať elektromobilitu s tým, že v rámci neho vybudujú nové nabíjacie stanice pozdĺž hlavných dopravných ťahov. Malo by ísť o 6 krajín strednej a juhovýchodnej Európy, pozdĺž hlavných cestných trás, u nás koridoru Ten-T. Ten u nás prechádza diaľnicami D2, D1 a D3 a cestou prvej triedy na Ukrajinu.
Rozširovanie nabíjacích staníc kvitujem, stále ich je žalostne málo.
Prvá nabíjacia stanica už stojí, a nie je asi prekvapením, že priamo v Bratislave. Je zrejmé, že elektromobily patria primárne do mesta a tak je jej umiestnenie vcelku logické. Najviac elektromobilov je v hlavnom meste a rovnako ich určenie či použitie je primárne na krátke vzdialenosti.
Ale budovanie tejto siete je predsa naviazané na hlavné dopravné ťahy, medzi ne mestská komunikácia v Bratislave nepatrí. Prečo nepoužili napríklad umiestnenie na čerpacej stanici OMV pri Zlatých Pieskoch, alebo Slovnaft Zlaté Piesky? Neznevažujem rozširovanie nabíjačiek v meste, sám som to v teste BMW i3 považoval za negatívum. Ale keď plánovali projekt popri hlavných dopravných ťahoch, prečo to tak aj nespravili?
Hádam zvyšné nabíjacie stanice už budú viac „ladiť“ s ideou projektu. Do konca roka majú vybudovať ešte 4 nabíjacie stanice, celkovo vybudujú v rámci projektu 18 rýchlonabíjačiek a 7 ultranabíjačiek. Na novovybudovanej rýchlonabíjacej stanici na Prístavnej je k dispozícii konektor na striedavý prúd (Type 2) a jednosmerný prúd (CHAdeMO a CCS) a zatiaľ je nabíjanie zadarmo.
Zdroj foto: BMW