Ide totiž o špeciál určený na klubové športové podujatia a na súkromné jazdenie na okruhoch postavený na základe modelu 911 GT2 RS. Tak ako v prípade jeho historického predchodcu, väčšinu auta nahradili alebo doplnili kompozitnými časťami z uhlíkových vlákien (CFRP). Vďaka predĺženej aerodynamickej zadnej časti má 935ka na dĺžku 4,87 metra a aj šírka je celkom zaujímavá: 2 metre a 3 centimetre. Celý nesmierne aerodynamický tvar karosérie je úplne nový a je poctou historickému modelu Porsche 935/78 Le Mans, ktoré si vyslúžilo prezývku "Moby Dick" vďaka svojmu predĺženému tvaru, aerodynamickým krytom zadných kolies a bielej základnej farbe. Mohutné rozložité zadné krídlo, dlhé len bez pár centimetrov dva metre, je efektné a nepochybne aj aerodynamicky účinné. 
 

Porsche 935/78 "Moby Dick"

Mnohé detaily zovňajšku odkazujú na úspešnú motoršportovú históriu. Napríklad aerodynamické kryty diskov kolies sú odkazom na 935/78, podobne ako koncové LED svetlá na zadnej časti rozložitého krídla, ktoré sú ako vystrihnuté z vytrvalostného špeciálu 919 Hybrid LMP1. Bočné zrkadlá pochádzajú z víťazného modelu z Le Mans 911 RSR, výrazné titánové koncovky výfukov z Porsche 908 z roku 1968.

A teraz to najdôležitejšie

935ku poháňa najmodernejší 3,8-litrovým šesťvalcový motor twin-turbo, ktorý je z veľkej časti totožný s vysokovýkonným štandardným motorom modelu 911 GT2 RS. Pohon sa prenáša na zadné kolesá prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky (PDK). Rovnako ako na cestných modeloch GT 911 vodič radí prevodové stupne pádlami na volante. Ako je to už typické pre model 911, rozloženie hmotnosti zaisťuje vynikajúce jazdné vlastnosti pri akcelerácii, ale aj brzdení. Práve o účinné krotenie tejto sedemstokoňovej šelmy sa starajú šesťpiestikové hliníkové pretekárske brzdy v kombinácii s drážkovanými oceľovými brzdovými kotúčmi s priemerom 380 milimetrov. Zadná náprava je vybavená štvorpiestikovými brzdičmi a 355-milimetrovými kotúčmi.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Zaujímavé je, že tak, ako model určený do bežnej premávky 911 GT2 RS, aj 935 je vybavená systémom ABS a stabilizačným systémom PSM (Porsche Stability Management) vrátane riadenia trakcie. Samozrejme, že nastavením rôznych režimov je možné prácu týchto asistentov upraviť alebo úplne vypnúť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

A na záver cena. Nové Porsche 935 začína na sume 701 948 EUR plus DPH, dodávať ho začnú od júna 2019.

Foto: Porsche