Na Slovensku máme aktuálne 1 748 nabíjacích bodov na 724 rôznych lokalitách. Ide tak o zvýšenie ich počtu o 33 % voči minulému roku a o 30 % v počte nových lokalít. Dve tretiny všetkých bodov patria do kategórie AC s nabíjacím výkonom do 22 kW (1 155). Ďalších 434 je nabíjačiek s DC výkonom 50 kW, tých so 150+ kW výkonom je len 127. Najmenej máme ultrarýchlych s výkonom 350 kW, ktorých je na Slovensku 32. Keďže po našich cestách takmer elektromobily takmer nejazdia, súčasným majiteľom tento stav zatiaľ asi veľmi neprekáža. No znemožňuje zásadnejší rozvoj...

To, čo by práve prekáža aj mne pri testoch elektromobilov, je nedostatočný počet nabíjačiek na hlavných cestných ťahoch. Stačí sa prejsť po diaľnici D1 smerom na Žilinu a zistíte, že tu je nabíjacích bodov skutočne málo. Ak by ich malo byť aspoň toľko, čo stojanov na čerpacích staniciach (pozor, nemýliť si to s počtom staníc, taký údaj o ničom nehovorí), tu elektromobilita totálne zaostáva.

Vedie Bratislava

Z hľadiska rozdelenia medzi krajmi trocha vyčnieva Bratislavský, čo je samozrejmé z hľadiska kúpnej sily a aj počtu registrovaných elektromobilov. Zo všetkých lokalít tu pripadá na hlavné mesto a kraj 21 % z celkového počtu. Prekvapivo nasledujú kraje na východe, teda Prešovský a Košický s 14 a 13 %, potom Nitriansky a Žilinský s 11 % a na poslednom mieste sú Tenčiansky, Banskobystrický a Trnavský kraj s 10 % podielom.

Elektromobilita je dnes najviac rozšírená v mestách a ich blízkom okolí, kde je infraštruktúra skutočne dobre vybavená. Avšak v ponuke sa objavujú vozidlá s dlhším dojazdom, objavujú sa zahraniční turisti na elektromobiloch a práve takýmto zákazníkom môžu rýchle nabíjacie body popri hlavných cestných koridoroch chýbať. Okrem D1 sú to samozrejme aj iné úseky ciest prvej triedy, ktorými vedú hlavné európske koridory a my sme stále nedokázali na týchto miestach postaviť plnohodnotné diaľnice.

Zdroj: seva.sk