Elektrický crossover Denza N7 je samozrejme čínskej produkcie, ide o auto zo spoločného podniku Mercedesu a koncernu BYD. Ten druhý však má už 90-percentný podiel a teda je de facto majoritným vlastníkom. Ale späť k N7. Je to skôr zväčšený a natiahnutý hatchback krížený so zodvihnutým kombi, na dĺžku meria 4860 mm a ani rázvorom 2940 mm nezapadá medzi kompakty.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Dva DC porty

Čínski zákazníci majú k dispozícii buď zadokolku alebo štvorkolku, to najzaujímavejšie sa ale skrýva vnútri, respektíve v použitom nabíjacom konektore. Tie sú hneď dva pre jednosmerný prúd a vozidlo tak môžete naraz nabíjať z dvoch nabíjačiek súčasne. Pri nabíjaní prostredníctvom jednej zásuvky auto zvládne maximálny výkon do 150 kW, po zapojení druhej nabíjačky sa však zvýši na 230 kW.

Čo na to etika?

To je všetko zaujímavé, je nutné ale dodať, že aby takýto systém fungoval, potrebujete samozrejme nabíjacie miesto dimenzované na podobnú techniku i tolerantné chovanie zákazníkov. Inak povedané... Aj za predpokladu, že je príkon nabíjacej stanice dostatočný, sa vaša snaha zobrať si pre seba hneď dva nabíjacie káble určite nemusí stretnúť s pochopením ostatných motoristov, ktorí tiež potrebujú nabíjať.

V prípade Denzy D7 a využití plného nabíjacieho výkonu by ste mali získať v priebehu 15 minút dostatok energie na dojazd 350 kilometrov. Celková kapacita akumulátora je 91,3 kWh a podľa čínskeho (dosť optimistického) cyklu CLTC by mala stačiť na 630 (štvorkolka) alebo 702 km (zadokolka). Cena v Číne začína na približne 38 000 eur.

Zdroj: teslamagazin