Asistent EBD patrí medzi tie, o ktorých neviete, že ich v aute máte.
EBD/EBV tiež zabraňuje zvýšeniu teploty zadných bŕzd. Systém pracuje automaticky a nahradil skôr používané mechanicko-hydraulické záťažové regulátory, ktoré boli umiestnené na zadnej náprave automobilov a plnili obdobnú funkciu (rozšírené v autách z prelomu 80. a 90. rokov). Vďaka optimálnemu rozloženiu brzdového účinku medzi predné a zadné brzdy dochádza aj k skráteniu brzdnej dráhy. To je hlavným dôvodom a nesmiernym plusom brzdových asistentov.
Systém je prepojený so systémom ABS. Riadiaca jednotka ABS porovnáva pri brzdení rýchlosť, akou kolesá prednej a zadnej nápravy spomaľujú. Keď zistí, že zadné kolesá spomaľujú oveľa rýchlejšie ako tie predné, tak automaticky zapne elektro-hydraulické ventily, ktoré znížia tlak v brzdovom okruhu zadnej nápravy. Deje sa to ešte pred tým, ako začne pracovať ABS. Činnosť týchto systémov sa zvyčajne končí s aktiváciou systému ABS.
Foto: MyCarDoesWhat