„Kvôli tomuto faktu musíme robiť viac „svetové autá“, náš rozpočet je obmedzený. Preto bude nafta až na druhom mieste – nie je našou prioritou.“
Šéf Audi Sport, Stephan Winkelmann, nevidí budúcnosť v naftových motoroch. Dôvodom nie je len škandál Dieselgate, ale aj celosvetová popularita nafty. Mimo Európy je nafta bežná v podstate len v nákladných vozidlách. Na ostatných svetadieloch nemajú vodiči osobných áut o hlučnejšie, ťažkopádnejšie a komplikovanejšie vznetové agregáty záujem.
„Existuje množstvo krajín, kde nafta nie je hlavným nákupným artiklom, napríklad Ázia alebo Severná Amerika. Takže nie je pre nás užitočné mať iba jedno auto s jedným motorom – zmenšuje to možnosti, ktoré môžeme ponúknuť,“ dodáva Winkelmann.
Budúcnosť Audi Sport nie je v naftových motoroch, ale v hybridoch a elektromobiloch
Problém však nie je len v malom počte trhov, ktoré uznávajú naftové autá. Prebiehajúca elektrifikácia ponuky je mimoriadne náročná. Pridanie batérií a elektromotorov nie jednoduchým procesom a vyžaduje veľké náklady. „Kvôli tomuto faktu musíme robiť viac „svetové autá“, náš rozpočet je obmedzený. Preto bude nafta až na druhom mieste – nie je našou prioritou,“ upresňuje šéf Audi Sport.
Nie je teda úplne vylúčené, že v budúcnosti uvidíme ešte nejaké športové naftové Audi, ale pravdepodobne bude využívať súčasnú techniku modelu SQ7. Svedčí o tom aj druhá generácia modelu SQ5, ktorá prišla o naftový motor 3,0 TDI. Ten nahradil benzínový V6 3,0 TFSI. Ďalšie zdroje totiž investuje Audi Sport radšej do hybridov a elektromobilov. V budúcnosti divízia predstaví aj plne elektrický športiak. Ešte predtým však príde prechodné obdobie, v ktorom budú hrať hlavnú úlohu hybridy a tie budú mať určite zážihový spaľovací motor.
Zdroj: motoring