Clippy
09.05.16 00:34
82.00
@FurtyBMW bol omyl z nerozvaznosti :) s Lexom ISF som bol max spokojny a v zasade som ho predal len kvoli nedostatku miesta, kedze to malo strasne maly kufor (cca 380L ak si pamatam), co s 2 detmi neslo dokopy. Ale za celu dobu ziadnu problem, som len vodu do ostrekovacov lial a menil olej, gumy. Potom prisiel rodinny kombik a podla toho ake ody som pocul na staru 535d (E60/E90) tak som dufal, ze to bude dostojne zvezenie. Este pred Lexom som mal E91 330xd a to bola raketa. Lenze pani v Mnichove sa s novou generaciou asi prepocitali. Terajsia generacia patky je tazka ako hroch, a ten motor 35d je na to letargicky. Je pravda, ze som bol rozhyckany z V8, ale vzhladom ake som na ten motor cital poezie ma to sklamalo. A ani ta spotreba nebola ziadna slava. Dialnica 130kmh - Lexus IS-F 8-8.5 l/100km, 535xd 7 l/100km. Mesto Bratislava - IS-F okolo 14 l/100km, 535xd 10-11 l/100km. Celkova priemerka na ISF cca 12-13 l, na 535xd 10.5 l. Co nebol prakticky zavratny rozdiel, hlavne ked zoberies do uvahy, ze jedno je traktor a druhe krasny hladky benzin. Ale spotreba samozrejme nie je vsetko. PZP vychadzalo rovnako. Havarijna poistka s GAP, obe cez Allianz, obe nove auta - Lexus ISF 2300€, 535xd 3400€. Vsetko co ten diesel usetril zhltla poistka.
Ale to bolo to najmenej. Servisne to bolo ine kafe. ISF len spotrebak a pristup servisu napodiv velmi prijemny. Kava, den pred prisla SMS s potvrdenim terminu, pocas dna chodili informacne SMS so stavom servisu aj so zaverecnou sumou na uhradu, nahradne vozidlo Lexus RX, auto pri odovzdani vycistene zvnutra aj zvonka.
Autopalace BMW na Vajnorskej. Niekedy sa tam nevies ani dovolat. Cenu ti povedia az uplne na konci. Auto ti umyju len ked stihaju, aj to len zvonka, na vnutro kaslu. Ked im povies aby skontrolovali nieco nad ramec servis intervalu tak vzdy zabudnu. To, ze som bol s tym baworom v servise kazdy pol rok ani nehovorim. Ked mal 2 tyzdne a najazdenych par sto km tak zlyhalo na dialnici ABS a zablokovalo za jazdy vsetky 4 kolesa - vysledok: zhorene vsetky kotuce, prehratie noveho softwaru. Reklamacia zamietnuta lebo spotrebny tovatr atd, a vymena na moje naklady. Po pol roku odisli surround kamery, vymenene v ramci zaruky. Za dalsi pol rok odisla rozvodovka xDrivu. Vymena v ramci zaruky. Dalsi pol rok odisla riadiaca jednotka kontrolu tlaku v pneu (nie senzor, rovno RJ), vymena a programovanie 800€, to uz bolo 2 tyzdne po zaruke. Za 2mesiace praskli zadne vzduchove vaky podvozku - na tachometri 70tis km (udajne maju vydrzat 150-200tis km). Vymena na moje naklady samozrejme. Pocas vymeny este zistili, ze je nefunkcne EGR a chybove hlasenie preplnania, nakoniec menili aj turbo (a to som poctivo chladil a setril motor). To som si povedal ze staci, a som im tam auto rovno nechal, nech si s nim robia co chcu. Ma vycashovali a ja lutujem dalsieho kupca (udajne ho do tyzdna predali). To, ze musis platit za prevadzku auta je ok, ale ze sa musis furt niekde drbat a nechat tam 1-4 dni auto je uz prilis, hlavne takto casto a pri cene toho auta. Najma ked do Lexusa som za 3 roku mimo spotrebaku investoval presne 0.0€ a max pol dna rocne na predpisanu prehliadku. A nebolo to moje prve BMW, zial 5 zo 6 mali problemy (vsetky kupovane nove, ziadne bazarovky). To som bol vtedy este fanusik.
Popravde som Audi a celym VAGom vzdy pohrdal. Ale RS4 bola moja logicka a jedina volba, kedze to je (bola) jedina atmosfera s AWD a v kombiku na trhu. A zatial napodiv nelutujem. Zatial ho mam len 1 rok (cca 16tis km) tak o spolahlivosti nejdem robit zavery. Ale uz teraz drzi lepsie ako modra vrtula :) aj s ohladom na IS-F by som povedal, ze je to ina liga, ako charakterovo, emocne tak aj hrackami pre vodica a po jazdnej stranke. ISF bolo trosku nekludne, hlavne za mokra. Na RS4 to dako neriesis, proste ides kam zatocis. Ale spotreba uz niekde inde, priemer okolo 16-17 l/100km, a to este 98-100 oktan (ISF si vystacil s 95kou). Mimo mesto vie ist relativne usporne okolo 8.5-9 l, ale mesto to zabija.
Avsak stale by som do ISF s kludnym svedomim sadol, to auto jazdilo fakt slusne a naozaj lacne na prevadzku. Ale bral by som az rok vyroby 2010 alebo neskor, to uz malo samosvor, a hlavne lepsi multimedia system s podporou usb a lahsim ovladanim. Plus moznost 2-farebneho kontrastneho calunenia sedaciek. Take detaily, ale potesia :) ja som mal 2008 a to ovladanie systemu bolo hrozne.
Ale k otazkam - na atmosferu nedam dopustit :) Krasny cisty zvuk bez piskania, okamzita odozva na plyn, ziadne trapne statie na parkovisku na dochladenie turba, a pokoj na dusi, ze nebudes musiet menit turbo :) a ano, s Audi som zatial spokojny. Robi co chcem, natrepem tam celu rodinu, zatial ma nenechalo v stychu a vzdy z neho vystupujem s usmevom na tvari :) a v tejto motorizacii aj vyzera celkom k svetu. Keby si chcel viac info ohladne cien dielov, prevadzky atd pripadne nieco konkretne ohladne tych aut tak kludne napis :)
Jazdím na: Audi RS4 B8 Nogaro, Hyundai IONIQ Electric
Odpovedať