Naše pumpy priestor pre zlacňovanie majú. Využijú ho?
V minulom týždni dosiahli ceny benzínov a nafty na spomínanej burze svoje niekoľkoročné minimá. Nižšia suma bola naposledy len v roku 2009. Koncom týždňa však došlo k zdraženiu 2 centov za liter. Ak by sa situácia opakovala, tak zlacňovaniu by asi bolo nateraz koniec.
Na Slovensku máme suverénne najdrahšie pohonné látky v porovnaní s okolitými štátmi. Denník Sme uvádza, že taktiež máme najvyššie daňové zaťaženie. S klesajúcou cenou navyše podiel dane rastie. Kým pred pol rokom tvorila daň z ceny litra benzínu 52 %, teraz je to už 58 %. Nafta sa dostala zo 45 % na 50 %. Poliaci napríklad platia za liter benzínu na daniach o 20 centov menej.
V rámci okolitých krajín máme palivá zaťažená najvyššími daňami. Aj bez nich sú však benzín a nafta veľmi drahé. Na Slovensku ale ide v posledných dňoch o často opakovanú tému. :)
Na burze v Rotterdame sú palivá najlacnejšie od roku 2009.
Ignorujte slovenské čerpacie stanice. Tankujte v zahraničí. Je jedno ktorú si vyberiete, v každej natankujete významne lacnejšie!
Ak by sme však odpočítali daň, tak sa už v cenách pohonných látok našim susedom približujeme. Avšak stále ich nedobiehame. Cena benzínu na Slovensku bez dane a posledného zlacnenia predstavovala 52 centov. V Rakúsku však stál 44,7 centu. Z našich susedov je k nám najbližšie Česko, kde po odpočítaní dane benzín stojí 46,3 centu. Naši pumpári teda priestor na zlacňovanie ešte rozhodne majú. Dúfajme, že pri prípadom zdražení na burze nebudú reagovať takmer okamžitým zdražovaním. Nakoniec na podobné správanie sme si už zvykli. Zlacňovanie má oneskorenie niekoľko týždňov, zdražovanie prichádza bez váhania. Riešenie? Ignorujte slovenské čerpacie stanice a nájdite si každú možnú príležitosť natankovať v zahraničí. Je jedno ktorú okolitú krajinu si vyberiete, v každej natankujete významne lacnejšie!
Zdroj: sme.sk
Prečítajte si aj: Cena ropy prudko padá. Zlacňovanie v SR prichádza veľmi pomaly! Prečo?