Kaddáfí vedel čo je dobré. Preto dal pod kapotu 230 koňový šesťvalec.
Saroukh el-Jamahiriya v preklade znamená niečo ako Líbyjská Raketa. Kaddáfí ju predstavil v roku 2009 pri príležitosti 40 výročia svojej moci v Líbyi. Výrobu plánoval v Tripolise a raketa mala zvýšiť bezpečnosť a znížiť počet mŕtvych na cestách v krajine.
Dopravná situácia bola v Líbyi údajne zlá. Na cestách jazdili autá v zlom technickom stave. Aspoň takéto informácie sa dostali do Európy. Kaddáfí údajne strávil veľa svojho času návrhom tohto revolučného auta, ktoré malo byť mimochodom najbezpečnejšie na svete.
Muammar pod kapotu rakety nainštaloval vidlicový šesťvalec s výkonom 230 koní. Informácie sú dodnes dosť obmedzené, takže si budeme musieť vystačiť s málom. Na palube malo byť niekoľko airbagov a elektronický obranný systém, o ktorom nemám ani tušenie čo by to mohlo byť. Snáď nie rakety.
Neviem podľa čoho Muammar Kaddáfí prišiel na to, že jeho raketa je najbezpečnejšie auto na svete. Testy Euro NCAP za sebou nemá.
Ktovie koľko ľudí v Líbyi, by si mohlo takéto niečo dovoliť.
Sedan je viac ako 5 metrov dlhý a takmer 2 metre široký. Podľa oficiálnych správ, dokáže raketa ísť stovky kilometrov s prázdnymi pneumatikami. V krajine bolo asi málo pneuservisov.
Na to, že Saroukh el-Jamahiriya pochádza z Líbyie vyzerá celkom dobre. Podobá sa na futuristické Alfa Romeo alebo Lanciu. Interiér je tiež celkom slušný. Na jeho výrobu bol vraj použitý okrem iného mramor a koža. Cena ani žiadne bližšie info nie sú známe. Bývalý diktátor dokonca už začal s výstavbou továrne. Tá však pravdepodobne spolu s celým projektom padla k zemi počas príchodu demokracie. Kaddáfí sa po prvýkrát pokúsil navrhnúť automobil už v roku 1999, no do sériovej výroby sa nedostal.
Saroukh el-Jamahiriya
Saroukh el-Jamahiriya