Aj 20" disky
Už od prvého pohľadu totiž nový Nissan Qashqai vyniká modernými krivkami. Je tu vidieť dizajnový odkaz, ktorý už načrtol nový Nissan Juke. Ten má ešte stále svojský dizajn, ale Qashqai predstavuje taký zlatý stred medzi konzervatívou a avantgardou. Prednej časti dominujú Full LED svetlomety v tvare písmena C. Dostupná je aj funkcia vyrezávania, keďže svetlá majú 12 segmentov, ktoré sa prispôsobujú prichádzajúcej premávke. Auto sa vyznačuje ostrými hranami. K dispozícii budú po prvýkrát aj 20 palcové disky kolies. K dispozícii je 11 farieb karosérie a 5 dvojfarebných kombinácii. Celkovo tak je v ponuke16 kombinácii. V zadnej časti sú v porovnaní s minulou generáciou Nissan Qashqai zúžené zadné svetlá a kontrastný plastový kryt zadného nárazníka. Batožinový priestor disponuje objemom 504 litrov, vďaka o 2 centimetre nižšej podlahe. Rázvor činí 2 666 mm (+20), pričom celková dĺžka je 4 425 mm (+35).
Interiér konečne pripomína vozidlo vyrobené v roku 2021. Preč je stredový dotykový displej s nízkym rozlíšením a polohou mimo zorného pola. Nový dotykový 9” displej už konečne poskytne prepojenie Apple CarPlay (aj bezdrôtovo) a Android Auto. Pod obrazovkou môžeme vidieť tradičné ovládanie klimatizácie, čo je opäť dobrou správou. Nissan sa pochlapil aj pri prístrojovom štíte, ktorý je teraz plne digitálny vďaka 12,3 palcovému displeju. Ponúka hneď niekoľko možností zobrazení. 10,8 palcový head up displej poskytuje podľa automobilky najväčšiu zobrazovaciu plochu v segmente.
Iba dva rôzne agregáty a všetky elektrifikované
Zásadné zmeny sa udiali pod kapotou. Motorová ponuka bude pomerne chudobná. K dispozícii pre nový Nissan Qashqai bude iba elektrifikovaná benzínová 1.3 DiG-T v dvoch výkonových variantoch. Slabší bude mať 138 koní (103 kW) s krútiacim momentom 240 Nm a silnejší 156 k (116 kW) s 260 Nm v prípade verzie s manuálom. Pre silnejšiu motorizáciu je takisto k dispozícii aj nová bezstupňová prevodovka Xtronic. Tá zvýší krútiaci moment na 270 Nm. Benzínový motor s objemom 1,3 litra bol rozsiahlo inovovaný a doplnený o mild hybridnú technológiu. 12 V mild hybridný systém pozostáva z lítiovej batérie umiestnenej pod podlahou a generátora poháňaného remeňom na rekuperáciu energie pri brzdení. Celý systém váži iba 22 kg. To umožňuje, aby systémy motora bežali na zozbieranú energiu, čím sa predĺžila doba použitia funkcie štart/stop, čo znížilo celkové emisie CO2. Ďalej umožňuje plachtenie a ponúka tiež podporu krútiaceho momentu pri akcelerácii. Konečne sa vracia aj pohon všetkých štyroch kolies. Ten je dostupný iba pre výkonnejšiu verziu, slabšia je dostupná výhradne s pohonom predných kolies. Vodič si so systémom 4WD môže vybrať z 5 režimov jazdy - Standard, Eco, Sport, Snow a Offroad. Okrem nej je k dispozícii 6 stupňový manuál.
Vôbec poprvýkrát uvidíme v Nissane systém e-POWER. Funguje na podobnom princípe ako Honda CR-V Hybrid. Elektromotor získava svoju energiu z efektívneho benzínového motora, ktorý tu zastupuje úlohu generátora. 1,5 l pod kapotou disponuje generuje finálny výkon 140 kW (187 k) a krútiaci moment 330 Nm. Výkon v tomto prípade putuje výhradne na predné kolesá. Nissan tvrdí, že systém e-POWER poskytne okamžitú akceleráciu, typickú pre elektromobily, pričom ho nie je potrebné nabíjať. Z Nissanu Leaf prevzal aj funkciu e-Pedal, vďaka ktorej bude auto rekuperovať vo zvýšenej miere a nemusíte používať brzdový pedál.
Základom novej generácie modelu Qashqai je nová aliančná platforma CMF-C, ktorá predstavuje najmodernejšiu automobilovú štruktúru a technologickú architektúru. Stredobodom technickej koncepcie bolo zachovanie súčasných proporcií modelu Qashqai, ktoré sú „správne“ a kľúčové pre jeho úspech, čo znamená, že sa s ním pohodlne jazdí po mestských komunikáciách a pohodlne sa hodí na parkovacie miesta, pričom poskytuje vynikajúci vnútorný priestor. Pokiaľ ide o konštrukciu, karoséria využíva ľahšie materiály a pokročilé techniky lisovania a zvárania na zvýšenie pevnosti, ale aj zníženie hmotnosti. Prvýkrát sú teraz dvere batožinového priestoru modelu Qashqai vyrobené z kompozitného materiálu, ktorý ušetrí 2,6 kg hmotnosti. Predné a zadné dvere, predné blatníky a kapota sú teraz vyrobené z hliníkovej zliatiny, ktorá ponúka zníženie hmotnosti spolu až o 21 kg oproti karosérii súčasného modelu Qashqai. Výhodou novej platformy pre Nissan Qashqai 2021 je zníženie hmotnosti karosérie až o 60 kg a zvýšenie torznej tuhosti až o 41 % v porovnaní s pôvodným modelom.
Použitie vlečnej zadnej nápravy automobilka odôvodňuje lepším tlmením nerovností a menším hlukom od vozovky. Pri verziách s pohon všetkých štyroch kolies, alebo vybavených 20” diskami je už crossover vybavený viacprvkovou zadnou nápravou. Asistenti takisto prešli vylepšením. Systém ProPILOT s technológiou Navi-link dokáže na diaľnici zrýchliť a zabrzdiť vozidlo v jednom jazdnom pruhu. Systém dokáže vozidlo zrýchliť na nastavenú rýchlosť a v hustej premávke systém stop-štart dokáže zabrzdiť vozidlo až na 0 km/h. Systém je schopný automaticky sa obnoviť, ak vozidlo stojí menej ako tri sekundy a premávka pred autom sa opäť pohne.
Systém riadenia a kamera neustále aktualizujú polohu vozidla, čo pomáha automobilu zostať v strede jazdného pruhu pri zachovaní vopred určenej rýchlosti, ale so schopnosťou prispôsobiť sa a udržiavať bezpečnú vzdialenosť od vozidla vpredu. Adaptívny tempomat takisto automaticky upraví tempo na povolenú rýchlosť podľa údajov z navigácie alebo vďaka monitoringu dopravného značenia. Prvé modely by sme na cestách mali vidieť už toto leto.
Zdroj/Foto: Nissan News Europe