Základ s veľkým Z

Poďme sa už tradične pozrieť, čo všetko dostaneme, keď Renaultu nezaplatíme ani cent naviac. Výbava Life môže byť spojená výhradne s benzínovým 1 litrom. Ten ponúka skutočne chabých 48 kW (65 k) a 95 Nm, ale na dochádzanie v rámci mesta to stačí. Motor je spojený s 5 stupňovým manuálom. Pri pohľade zvonku auto okamžite nekričí, že ide o najlacnejší Renault Clio. Nárazníky sú lakované, vzadu dokonca nájdeme LED svetlá. Ušetrené peniaze však okamžite odhalíte v interiéri. Zabudnite na dotykové obrazovky alebo digitálne budíky. V tejto výbave dostanete jedine 4,2 palcový farebný displej medzi analógovými prístrojmi v štýle Dacie. Teraz sa podržte, v tejto výbave auto nemá ani len rádio a klimatizáciu!

Lakťová opierka takisto chýba.

Pasažieri na zadných sedadlách si takisto precvičia ručné svalstvo, keďže automatické sú iba predné okná. Z bezpečnostných systémov na palube nájdeme okrem nutného ABS, ESP a airbagov aj systém E-Call (automatické tiesňové volanie) a núdzové brzdenie s detekciou chodcov a cyklistov. Komfortné prvky tu skutočne očakávať nemôžeme. Posádka môže byť rada za centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, sedadlo vodiča nastaviteľné v šiestich smeroch a tempomat. Za 800 € môžete získať manuálnu klimatizáciu a rádio so 4 reproduktormi, čím si určite spríjemníte každodennú jazdu. Zaujímavé je, že z najdrahších metalických farieb za 550 € v tejto verzii zmizla Oranžová Valencia. Pri verzii Life si okrem štandardnej bielej môžete dokúpiť za 200 € Sivú Urban. Ďalšie farby už môžete získať iba v prípade, ak si dokúpite spomínanú výbavu za 800 €. Už od 9850 € tak máte nové Clio, ktoré potvrdzuje, že základ je v tomto prípade naozaj základom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

To naj, čo malé Clio môže ponúknuť

O 12 770 € neskôr sa na vás slastne usmeje Clio v najvyššej výbave R.S. Line. Pod kapotou má najvýkonnejší benzínový motor v ponuke. 1,3l TCe so 7 stupňovou automatickou prevodovkou má 96 kW (131 k) a 240 Nm. Výbava R.S. Line pridá mierne športovejšie nárazníky a 17 palcové disky Magny Cours. K nej som pridal príplatkovú oranžovú Valencia za 550 €. Ďalej v interiéri už nájdeme množstvo digitálnych obrazoviek. Kabíne dominuje 9,3” multimediálny systém Easy Link. Ten prichádza v rámci balíka Bose Plus, ktorý prináša aj špičkový audiosystém Bose s 9 reproduktormi vrátane subwoofera.

Clio R.S. Line s obrovským 9,3" displejom pripomína Teslu. Je bláznivé, čo všetko dnes už môžeme mať aj v malých autách.

O komfort sa starajú obe predné športové sedadlá, ktoré sú nastaviteľné v šiestich smeroch a automatická jednozónová klimatizácia. Pasažieri vzadu už majú k dispozícii elektronicky sťahovateľné okná. Oku lahodia červené kontrastné línie, ambientné osvetlenie a športový volant Renault Sport s pádlami na radenie. Zimných drifterov určite zamrzí prítomnosť elektronickej parkovacej brzdy. Vôbec najdrahším príplatkom je paket Easy Pilot pre R.S. Line za 980 €. Ten v sebe zahŕňa adaptívny tempomat, sledovanie mŕtveho uhla, lakťovú opierku s úložnými priestormi a spomínanú parkovaciu brzdu s funkciou Auto-Hold. Okrem samotných balíkov som samostatne “doplácal” Multi-sense s 3 režimami za 120 €, rezervné koleso za 100 €, elektricky ovládané ťažné zariadenie za 450 € a indukčné nabíjanie smartphonu za 100 €.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Celkovo tak Clio dokážete dostať na 22 620 €, čo je o 4670 € viac oproti základnej cene 17 950 € za výbavu R.S. Line s najvýkonnejším motorom. Clio je teda autom mnohých tvárí, čo je len dobre. Dokáže tak uspokojiť potreby chudobnejších aj bohatších a to je pri malých autách vždy veľmi dôležité.