Vstupná brána k novému autu

Začnime výbavou Access. Tá sa začína na sume 8 900 €, takže je skutočne prístupná pre všetkých. Za svoje peniaze dostanete trojvalcový motor SCe 65 s výkonom 49 kW/67 k a krútiacim momentom 95 Nm. Po dizajnovej stránke to nebude žiadna sláva. Nelakované nárazníky tvoria do oči bijúci kontrast s LED svetlami. 15” oceľové disky kolies a biela Glacier farba takisto neoplývajú krásou. Pripomínam však cenovku 8 900 €. V interiéri úplne chýba stredová obrazovka, ktorú nahradí šikovná aplikácia vo vašom telefóne. V tejto verzii nedostanete ani digitálny displej medzi budíkmi, ale máte aspoň elektricky ovládateľné predné okná. Chýba aj klimatizácia, ale máte aspoň systém núdzového brzdenia a 6 airbagov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Sandero vo full výbave pod 15 000€

Na opačnom konci ponuky je verzia Comfort s motorom TCe90 s automatickou prevodovkou CVT. Redakčný názor na prevodovku CVT zrejme poznáte, avšak do hustej mestskej premávky je vhodná a šoférovi prinesie požadovaný komfort. 1,0 trojvalec má aj v tejto verzii nepriame vstrekovanie paliva. Na druhej stráne krútiaci moment 142 Nm poskytne v najširšom spektre otáčok. Od 1 750 do 4 500 otáčok za minútu. Výkon motora predstavuje 67 kW/91 k. Pri pohľade z vonku sa už o Sandere nedá hovoriť ako o lacnote. Práve naopak. So 16” zliatinovými diskami za 200 € a červenou Fusion za 440 € už pôsobí skutočne hodnotne. V štandardnej výbave tu dostanete napríklad hmlové svetlá, elektrické a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, tempomat a výškovo nastaviteľný volant, ktorý je teraz potiahnutý umelou kožou.

Začarovaná automatická klimatizácia

V tejto verzii však máte stále iba manuálnu klimatizáciu. Za 260 € je k dispozícii paket Komfort, ktorý okrem bez kľúčového štartovania prinesie aj automatickú klimatizáciu. Prípadne si ju môžete zvoliť aj za 190 € samostatne. Z nejakého dôvodu mi však konfigurátor nedovolil automatickú klimatizáciu skombinovať s paketom Technológia Plus za 550 €. Ten by mal priniesť predné a zadné parkovacie senzory aj s kamerou, upozornenie na mŕtvy uhol, bezkľúčové štartovanie, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, elektronickú parkovaciu brzdu a dokonca aj stredovú lakťovú opierku s úložným priestorom. Po automatickej klimatizácii ani stopy. Zaujímavé. K ďalším príplatkom patrí rezervné koleso za 150 €, elektricky ovládateľné zadné okná za 100 € a Media Nav za 190 €. Ten v sebe zahŕňa multimediálny systém so základným mapovým pokrytím. Vo tejto výbave sme začínali na cene 12 400 € a vo výsledku sme sa dostali na 14 030 €.  Dacia Sandero je veľmi slušný kus auta za takéto peniaze.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov