Základ sa neoplatí
Najlacnejšia výbava menom Like sa dá kombinovať s dvoma motormi. Drahšou naftovou 1,5 s výkonom 75 kW (100 k) alebo s benzínovou 1,2 PureTech s výkonom 55 kW (75 k) a 118 Nm. Práve ten je pod kapotou našej “sociálnej” 208. Sľubuje spotrebu 4,3 litra (podľa merania NEDC) a na 100 km/h mu to potrvá nekonečných 13,2 sekúnd. Motor je spojený s 5 stupňovým manuálom. Zvonku vás prezradia halogénové predné svetlá a absentujúce LED tesáky vpredu. Nie príliš vábne vyzerajú aj nelakované kľučky dverí. K mestskej hračke určite patrí nejaká tá veselšia farba. Takú si k výbave Like však nepriplatíte. Už za obyčajnú nemetalickú bielu Banquise zaplatíte 200€. Farba bez príplatku sa zvoliť nedá. Všetky ostatné farby sú tmavé a fádne. Keď však priplatíte iba 700€, okamžite máte 208 takmer ako z bilbordu. Bez príplatku dostanete krásnu žltú Faro a v interiéri 7” farebný dotykový displej infotainmentu s možnosťou Apple CarPlay a Android Auto. Takisto pribudnú predné LED svetlomety s parabolou.
Dotykový displej aj v základe
Späť k základnej verzii. Cenový rozdiel je najviac cítiť práve v interiéri. Analógové ručičky prístrojového štítu by som prial aj v drahších verziách, keďže s 3D kokpitom som sa príliš neskamarátil, ale zvyšok je naozaj nevábny. Palubnej doske dominuje 5” dotykový nefarebný displej. Cezeň už v základnej verzii ovládate manuálnu klimatizáciu. Po stranách máte fyzické otočné tlačidlá na ovládanie hlasitosti a intenzity vetrania. Na nejaké tlačidlá na volante zabudnite a skutočne vidieť iCockpit v takomto “oholenom” stave je zvláštne. Z hľadiska bezpečnosti konfigurátor uvádza rozpoznávanie dopravných značiek a tempomat/obmedzovač rýchlosti. Auto má centrálne zamykanie na diaľku, štartuje sa však kľúčom. 208 tak ako ju vidíte na obrázku stojí 11 490 € s DPH.
Cenou sa takmer vyrovná BMW radu 3
Pri presune na opačný koniec ponuky som neveril vlastným očiam. Z nášho redakčného testu som vedel, že verzia GT Line sa bude pohybovať okolo 22 000 €, ale úplne som zabudol na verziu GT. Pri pohľade na štartovnú cenovku 33 690 € som si spočiatku myslel, že ide o chybu. Potom som si uvedomil, že e-208 je takisto realitou a cena hneď začala dávať zmysel. Teda, nie že by bola obhájiteľná, ale pre elektromobil ide o smutný štandard. Elektrický pohon si môžete zvoliť už pri druhej najnižšej výbave Active, kde štartuje na 29 390 €. Elektromotor poskytuje 100 kW (136 k) a podľa značky zvládne zrýchliť na 100 km/h za 8,1 sekundy. Kapacita akumulátorov je 50 kWh a sú umiestnené v podlahe. Dojazd by podľa metodiky WLTP mal byť na úrovni 340 km.
Verzia GT prináša skutočne bohatú základnú výbavu. Obsahuje 10” displej infotainmentu, 3D prístrojový štít, automatickú jednozónovú klimatizáciu, Full LED svetlá, ambientné osvetlenie, zadnú parkovaciu kameru spolu s prednými a zadnými senzormi, bezkľúčový systém štartovania a odomykania, systém sledovania mŕtveho uhla, adaptívny tempomat, asistent udžiavania v jazdných pruhoch a vyhrievané predné sedadlá. Predné športové sedadla sú nastaviteľné aj výškovo a zmenená je aj vyvýšená stredová konzola s elektrickou parkovacou brzdou. Priplatiť si môžete za perleťovú modrú farbu Vertigo za 750 €. Ďalej 150 € za indukčné nabíjanie, 350 € za čiernu strechu, 400 € za alarm a 550 € za presklennú strechu. Dokopy som tak malé levíča dostal na sumu 35 890 € s DPH. Napriek bohatej výbave je to celkom šialená suma, čo poviete?
Odpovedalo 198 ľudí