Jazdili ste niekedy s automatom, ktorý mal (namiesto klasického voliča v podobe páky) otočný ovládač? Svojho času ste na tento systém mohli naraziť napríklad v Jaguaroch, Land Roveroch či niektorých osobných i úžitkových dodávkach koncernu Stellantis.

Problém je v tom, že pri voľbe jazdného režimu sa musíte viac ako v iných bežných automobiloch s automatickou prevodovkou sústrediť na natočenie ovládača do presnej pozície. Možno ste s tým práve vy starosti nemali, poznáme ale pomerne dosť vodičov, ktorým vcelku prekážalo, že sa museli trebárs pri opakovanom cúvaní (občas navyše v strese) pekelne sústrediť, ani tak sa im ale nepodarilo vždy na prvý pokus trafiť pozíciu R alebo D. V jednom prípade preskakovali do P, v druhom sa zastavili o stupeň skôr v N.

Postupne miznú, ale nie všade

Že nešlo o ojedinelý problém týkajúci sa pár naštvaných majiteľov, dokazuje fakt, že vyššie spomínané automobilky otočný ovládač zo svojich áut vyhodili a vrátili sa k viac-menej tradičnej schéme.

A teraz si predstavte, že niekoho napadne dať vedľa spomínaného otočného ovládača ďalšie tri podobne veľké nastavovacie kolieska audiosystému a klimatizácie. To nie je vtip, ale realita v spomínanom (stále vyrábanom!) Chrysleri Pacifica.

Jeden z majiteľov tohto auta sa na stránke Reddit pred pár dňami pochválil svojim našťastie nie tragickým zážitkom. Sám seba nazval idiotom, nie sme si ale istí tým, že to skutočne bola len jeho hlúposť. Či roztržitosť... Čo presne sa stalo?

Autor krátkeho príbehu vyrážal niekam s celou rodinou. Už meškal a chcel vycúvať z príjazdovej cesty, keď si všimol, že v aute je po deťoch hromada odpadkov. Pozbieral ich, povedome siahol po ovládači, otočil ním a vystúpil. Až na to, že namiesto zaradenia parkovacej pozície sa mu podarilo otočiť ovládačom hlasitosti.

Minivan sa samozrejme rozbehol, a pretože nestihol zareagovať, len bezmocne sledoval, ako jeho Pacifica narazila do susedovho auta stojaceho asi tri metre za ním. Ako sám hovorí, auto má už pár rokov a nikdy sa mu to nestalo. Upozorňuje ale, aby sme sa pozreli na stredovú konzolu Chryslera.

Bola to skutočne len jeho chyba?

Škoda na oboch autách bola podľa slov majiteľa minimálna. A deti síce boli trochu otrasené, ale nikomu sa nič nestalo. Priznáva však, že nebyť druhého vozidla, mohlo to kvôli zvažujúcej sa ceste dopadnúť horšie.

Jedným z riešení používaných inými automobilkami je automatické zaradenie „P“ po otvorení dverí vodiča. Háčik je však v tom, že také vozidlo vám nedovolí cúvať s otvorenými dverami. A ak nemáte kameru či parkovacie senzory, jazda na spiatočku môže byť náročná. Navyše ani na tieto systémy sa nedá vždy stopercentne spoľahnúť, ak cúvate napríklad k vyššiemu obrubníku a nechcete poškodiť výfukovú koncovku alebo zásterky.

Pochopiteľne, nebudeme sa hádať o tom, kto je za vozidlo zodpovedný. V tomto prípade to bol jednoznačne vodič, ktorý urobil chybu. Trúfame si k tomu ale dodať, že dizajnéri Chrysleru mu svojim idiotským nápadom vyšli v ústrety.

KTO JE ZODPOVEDNÝ ZA UVEDENÚ NEHODU?
  • Jednoznačne vodič ( 18% )

     

  • Vodič, ale zamestnanci Chrysleru mu výdatne pomohli ( 65% )

     

  • Je to 50:50, podobné ergonomické prešľapy nemajú v autách čo robiť ( 18% )

     

Odpovedalo 136 ľudí  

zdroj: Reddit cez Carscoops