Áno, na pomery bežných európskych elektrických áut je táto elektrická nákupná taška z Číny naozaj trochu smiešnym pokusom o mestskú mobilitu, pri detailnejšom pohľade však prídete na to, že by to mohlo dávať určitú logiku. Preplnená Čína je podobných autíčok určených predovšetkým na zdieľanú mobilitu plná a konkrétne toto presúvadlo s originálnym názvom Wuling Hong Guang Mini EV tam prežíva celkom slušný obchodný úspech. Lotyši zo spoločnosti Dartz MotorZ sa ho preto rozhodli dostať aj na európske trhy.

Po sklopení zadnej lavice do auta uložíte poriadne veľký nákup. Výrobca hovorí o objeme 741 litrov.

Za necelých 10 „litrov“

Pre prevádzku na európskych komunikáciách muselo byť auto pochopiteľne patrične upravené, aj napriek úpravám sa však jeho predajná cena vraj vošla do 9999 eur, čo je výrazne viac, než doterajší najlacnejší elektromobil, ktorým sa má stať Dacia Spring. Majme však trochu súdnosti a porovnávať Daciu Spring s touto elektrifikovanou „myšou“, je predsa len trochu mimo. Navyše, ak si malý FreZe Nikrob vybavíte príplatkovou výbavou, jeho cena okamžite narastie o 50 % na výsledných 14 999 eur

Malý elektrický FreZe vraj prešiel potrebnými bezpečnostnými skúškami a vyhovel. Jeho bezpečnostná klietka má odolať a ochrániť celú posádku.

Na pohon tohto autíčka slúži trakčný elektromotor s výkonom 13 kW (18 k) a krútiacim momentom 85 Nm, ktorému dodáva energiu akumulátor s kapacitou 9,2 kWh (za príplatok 13,8 kWh). V Európe bude k dispozícii zatiaľ len batéria s vyššou kapacitou. Hovorí sa o dojazde 200 km, podľa akej normy, však nie je isté. Predaj a prenájom autíčok sa najskôr rozbieha v Litve a Lotyšsku, medzi ďalšími potenciálnymi exportnými krajinami však už figuruje aj Nemecko. Či sa tam malý FreZe nakoniec dostane, uvidíme.

"Trh s elektromobilmi segmentov B a C sa postupne plní, v najmenšom segmente je však v Európe stále prakticky prázdno," povedal zástupca spoločnosti Dartz.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov